به گزارش اکوایران، بیش از یک ماه از ناآرامی‌های شهری در ایران به دنبال مرگ مهسا امینی می‌گذرد. در این بین روابط ایران با کشورهای اروپایی و آمریکا نیز دچار تنش شده، خصوصا اینکه غربی‌ها مدعی هستند ایران پهپادهای خود را برای عملیات نظامی در اختیار روسیه قرار داده است. روز گذشته مشاور زلنسکی از  حمله به ایران سخن گفته است. به نقل از اسپوتنیک میخائیل پودولیاک، مشاور دفتر ریاست جمهوری اوکراین خواستار حمله به ایران شد. دلیل این اظهارنظر نیز هواپیماهای بدون سرنشین است که ادعا می‌شود تهران برای جنگ در اختیار مسکو قرار داده است. این در حالی است که مقامات ارشد تهران بارها این موضوع را تکذیب کرده‌اند. در همین زمینه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران گفته بود تهران چند ماه قبل از آغاز عملیات ویژه در اوکراین پهپادهایی به روسیه تحویل داده بود.

در این فضا صبح امروز یکشنبه 15 آبان وزارت دفاع  با حضور مقامات ارشد حوزه نظامی و نیروهای مسلح از موشک صیاد ۴B رونمایی کرد. به نقل از وزارت دفاع، آزمون سامانه ارتقا یافته باور ۳۷۳ علیه اهداف دور ایستا با موشک برد بلند صیاد ۴B با موفقیت انجام شد. در این آزمون، هدف دور ایستا در برد بیش از ۴۵۰ کیلومتر توسط رادار بهینه شده سامانه باور ۳۷۳ کشف شد و در برد حدود ۴۰۵ کیلومتر ردگیری و در برد بیش از ۳۰۰ کیلومتر مورد اصابت و انهدام کامل قرار گرفت.

برد رادار کشف سامانه باور ۳۷۳ از ۳۵۰ به ۴۵۰ کیلومتر و برد رادار درگیری این سامانه از ۲۶۰ به ۴۰۰ کیلومتر ارتقا پیدا کرده است.

برد موشک سامانه از ۲۰۰ به ۳۰۰ کیلومتر و ارتفاع درگیری آن از ۲۷ به ۳۲ کیلومتر افزایش یافته است.