به گزارش اکوایران، به دنبال بازداشت مهسا امینی دختر 22 ساله اهل سقز توسط پلیس امنیت اخلاقی تهران و درگذشت او در اواخر شهریور سال جاری، کشور شاهد اعتراضات و ناآرامی‌های دامنه داری شد. در این بین خبری از درگذشت دختری دیگر به نام نسرین (ئه‌سرین) قادری دانشجوی فلسفه دانشگاه علامه طباطبائی منتشر شد. او روز جمعه 13 آبان  در سن 35 سالگی درگذشت. خبر مرگ این دختر اهل مریوان که در  شهرک اندیشه تهران زندگی می کرد؛ در رسانه‌های متعددی می چرخید. رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور مدعی شدند او در جریان اعتراضات مردم در خیابان بر اثرضربه باتوم به کما رفته و در بیمارستان درگذشته است.

اما خبرگزاری تسنیم صبح دیروز 15 آبان به نقل از پدر نسرین نوشت، احمد قادری حضور و کشته‌شدن دخترش در تجمعات اعتراضی تهران را تایید نمی‌کند. قادری گفته بود، دخترش تشنج داشته و به آنفلوآنزا هم مبتلا شده بود و شب همان روزی که فوت کرد، برادرش تا 12 شب پیش او بود و ما هم با او تماس تلفنی داشتیم و جویای حالش بودیم.

حمید عسگری پور دادستان شهریار، در رابطه با اظهارات مطرح شده درباره فوت نسرین قادری گفت: ساعت ۱۴ روز جمعه مورخه ۱۳ آبان ماه سال جاری یکی از بستگان متوفیه با مراجعه به کلانتری محل اعلام می‌کند که به درب واحد مسکونی مرحومه قادری مراجعه کرده و وی درب را باز نکرده است.

به نقل از قوه قضاییه او افزود: پس از دستور قضایی و باز کردن درب آپارتمان، مأموران انتظامی با حضور اقوام متوفیه وارد منزل شده و مشاهده می‌کنند که جسد خانم نسرین قادری در پذیرایی بر زمین افتاده است.

عسگری پور با اشاره به نظریه پزشکی قانونی، تصریح کرد: پس از معاینه جسد، هیچ گونه آثار ضرب و جرحی مبنی بر شکستگی، در رفتگی، سیاه شدگی و کبودی بر روی بدن متوفیه رؤیت نشده است.

او افزود: تشخیص اولیه پزشکی قانونی مسمومیت این فرد است و البته طبق اظهارات خانواده او دچار بیماری قبلی نیز بوده است.