به گزارش اکوایران، شدت نبرد برای کنترل کنگره، مجلس نمایندگان و سنا کاهش یافته و دموکرات ها امیدهای جمهوری خواهان را برای سوار بر موج قرمز را از میان بردند؛ حالا هر دو حزب به امید به دست اوردن اکثریت محدود در انتظار هستند.

علیرغم نارضایتی ها به واسطه وضعیت اقتصادی آمریکا، انتخابات میان دوره ای 2022 فعلا بدون نتیجه ای روشن ادامه دارد. کنترل سنا به رقابت ها در ایالت های آریزونا، نوادا، ویسکانسین محدود شده، در حالی که به نظر می رسید رقابت بالقوه در جورجیا و کشیده شدن کارزار به دور دوم در این ایالت، تعیین کننده باشد.

با ادامه شمارش آرا در مناطقی که آرایشان نوسان دارند، کنترل مجلس نمایندگان توسط هر دو حزب کماکان نامعلوم است. به لحاظ تاریخی دموکرات ها شانسی برای داشتن اکثریت در مجلس نمایندگان ندارند بالاخص آن که حزب رئیس جمهوری  به غیر از سه دوره کارزار میان دوره ای، کرسی های خود را در مجلس از دست داده است.

به سان انتخابات اخیر، رای دهندگان به شدت براساس جنسیت، تحصیلات و جغرافیا تقسیم بندی شده‌اند. مردان با ده درصد اختلاف از جمهوری خواهان حمایت می کنند و زنان با 4 درصد اختلاف از دموکرات ها. رای دهندگان غیر دانشگاهی با ده درصد اختلاف، ساکنان مناطق روستایی نیز با 28 درصد اختلاف حامی جمهوری خواهان هستند و فارغ التحصیلان دانشگاه با 9 درصد اختلاف و شهرنشین های  با 30 درصد اختلاف تمایل به دموکرات ها دارند.

تجزیه و تحلیل های رسانه هایی چون فاکس نیوز نشان می دهد که نظرسنجی از بیش از 90 هزار رای دهنده در سراسر آمریکا، دغدغه های اصلی و گروه های جمعیتی مرکزی انتخابات را برجسته می کند. این داده ها درمقایسه با نتایج به دست آمده توسط فاکس نیوز در انتخابات 2018 و 2020، تغییرات کلیدی عموما به نفع جمهوری خواهان را نشان می دهد. جمهوری خواهان از حمایت جماعتی چون انجیلی های سفید پوست، رای دهندگان روستایی، سفید پوستان بدون مدرک دانشگاهی و محافظه کاران برخوردارند.

اکثر گروه های جمعیتی در مقایسه با انتخابات 2020 به سوی راست گرایان( جمهوری خواهان) متمایل شده اند. برخی از مهم ترین تغییرات در میان گروه های رخ داد که دو سال پیش از بایدن حمایت کردند. به عنوان مثال، زنان در سال 2020 با 12 امتیاز به بایدن رای دادند و امسال تنها با 4 درصد اختلاف به دموکرات‌ها رای دادند؛ یک تغییر 8 امتیازی به نفع جمهوری خواهان. سایر دستاوردهای برجسته جمهوری خواهان عبارتند از حمایت رای دهندگان زیر 30 سال_با 12 درصد اختلاف، دستیابی به ارای رای دهندگان رنگین پوست( با 15 درصد اختلاف)، آرای اسپانیایی ها( ده درصد اختلاف)، فارغ التحصیلان دانشگاه با 11 درصد اختلاف و میانه روها با 11 درصد اختلاف و رای مردمان ساکن حومه شهرها با 9 درصد اختلاف است.