به گزارش اکوایران، نخستین بار تصویر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در کنار دختر خردسالش که تا به امروز دیده نشده، در حالی که بر پرتاب نوع جدید موشک بالستیک قاره پیما نظارت می کرد، منتشر شد. در این عکس که توسط خبرگزاری دولتی منتشر شده، کیم در حالی که دست دخترش را در دست دارد روبروی سکویی پرتابی که بر آن موشک بالستیک قاره پیما قرار گرفته، ایستاده است.به گفته این خبرگزاری موشک به نمایش گذاشته، موشک جددیدی موسوم به هواسونگ-17 است که پیشتر از فرودگاه بین المللی پرتاب شد و مسافت 999.2 کیلومتر را طی کرد.

به نوشته خبرگزاری سی ان ان، ژاپن پس از پرتاب این موشک هشدار داد که سلاح جدید برد بالقوه ای برای هدف قرار دادن ایالات متحده را دارد. براساس گزارش رسانه دولتی کره شمالی، رهبر این کشور گفته که آزمایش این موشک نشان از توانایی پیونگ یانگ برای واکنش به مانوری است که به ادعای «اون» هدفش نابودی صلح و ثبات در شبه جزیره کره است.

 در خبرهای رسمی این کشور آمده که کیم جونگ اون رسما اعلام کرد که اگر دشمنان به تهدید کره شمالی ادامه دهند و دائما تجهیزات هسته ای شان را به نمایش بگذارند، حزب کمونیست این کشور و دولت کره شمالی با تکیه بر سلاح های هسته ای و غیر هسته ای اش واکنشی همه جانبه خواهد داد.

به گفته مقام های ژاپنی، پرتاب موشک بالستیک قاره پیما که در 210 کیلومتری غرب جزیره اوشیما ژاپن فرود آمد، اولین موشک قاره پیمایی نبود که کره شمالی پرتاب کرد؛ موشکی که براساس ارزیابی کارشناسان می تواند به لحاظ تئوری ایالات متحده را هدف قرار دهد.

به گفته خبرگزاری کره شمالی موشک پرتابی روز جمعه ارتفاع و مسافتی کوتاه تر از موشکی پرتابی پیونگ یانگ در 24 مارس ثبت کرد. جیمز متیس، وزیر دفاع وقت ایالات متحده سال 2017 گفته بود که موشکی که کره شمالی در آن بازه زمانی پرتاب کرده بود، توانایی ضربه زدن به همه چیز در جهان را داشت.

علیرغم برد نظری این موشک، توانایی پیونگ یانگ برای حمل کلاهک هسته ای و رساندش به هدف ثابت نشده است.

موشک های بالستیک قبل از سقوط به زمین به فضا پرتاب می شوند. کارشناسان هنوز شواهدی جدی مبنی بر این که کره شمالی می تواند چنین کلاهکی آتشینی برای برخورد به سطح زمین در اختیار داشته باشد را به دست نیاورده اند.

تهدیدهای کیم برای آمریکا و کره جنوبی موضوع تازه ای نیست، پس از آزمایش موشکی ماه اکتبر، رهبر کره شمالی به دشمنانش هشدار داد که نیروهای هسته ای او کاملا برای جنگ واقعی آماده هستند. اخیرا نیز کیم گفته که نیروهای رزمی هسته ای این کشور بار دیگر آمادگی شان را برای جنگ واقعی جهت تسلط بر دشمنان نشان دادند.

در گزارش خبری روز شنبه نامی از دختر کیم که برای اولین بار در رسانه های دولتی ظاهر شد به میان نیامده، این در حالی است که سال 2013 دنیس رادمن، ستاره پیشین بسکتبال به روزنامه بریتانیایی گاردین گفته بود که « اون» کودکی به نام «جو آئه» دارد.به گفته رادمن، او با خانواده کیم که به ادعایش بسیار هم صمیمی بودند دیدار داشت و کیم را پدر نمونه توصیف کرد.

سال 2012 عکسی از همسر رهبر کره شمالی منتشر شد که نشان می داد باردار است اما مقام های این کشور در این باره سکوت کردند.اما سال 2018 برای اولین بار از او تحت عنوان بانوی اول محترم یاد شد؛ عنوانی که از رفیق که پیشتر استفاده می گشت بالاتر بود و نشان از جایگاه او در ساختار قدرت داشت. سرویس اطلاعاتی کلی کره جنوبی علیرغم  تلاش های پیونگ یانگ برای خصوصی نگاه داشتن حریم خصوصی خانواده رهبر کره شمالی گفته است که کیم و همسرش سه فرزند دارند.