به گزارش اکوایران، به دنبال اعتراضات ماه‌های  اخیر گروهی از معترضان در تهران دستگیر شدند. روز گذشته 5 آذر ماه  رئیس قوه قضائیه در پی پیروزی تیم فوتبال ایران در مقابل تیم ولز در بازی‌های جام جهانی 2022،  به مراجع ذیربط قضایی دستور بهره‌مندی زندانیان از ارفاقات قانونی را داد. به نقل از اقتصاد نیوز در همین راستا نیز شب گذشته حسین رونقی، روزنامه نگار و فعال سیاسی که 31 شهریور بازداشت شده بود، با قرار وثیقه برای تحت درمان قرار گرفتن آزاد شد.

امروز نیز به نقل از چندثانیه، هنگامه قاضیانی، بازیگری که ۲۹ آبان به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام» به دستور مقام قضایی بازداشت شده بود، آزاد شد.

در این بین به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، علی صالحی دادستان تهران از بررسی پرونده ۴۶ زندانی که شماری از آن‌ها در اعتراضات اخیر دستگیر شده بودند؛ خبر داد.

او گفت: پس از دستور روز گذشته رئیس قوه قضائیه پرونده شماری از افرادی که شرایط بهره‌مندی از ارفاقات قانونی را دارا بودند مورد بررسی قرار گرفت و ۴۶ نفر که شماری از آن‌ها در جریان اغتشاشات اخیر تهران دستگیر شده بودند با مساعدت و معاضدت انجام شده از زندان آزاد شدند.

دادستان تهران تصریح کرد: نسبت به بررسی پرونده افرادی که در جریان اغتشاشات اخیر بازداشت شده بودند و شرایط ارتکاب جرم آن‌ها اجازه می‌داد مساعدتی در مورد آن‌ها صورت پذیرد، موضوع مورد بررسی قرار گرفت و این افراد با قرار تامین مناسب آزاد شدند.