به گزارش اکوایران، تاکنون 6 میلیون نفر از جمعیت 85 میلیون نفری کشور به نقل از ابراهیم رییسی به صورت رایگان تحت پوشش بیمه همگانی سلامت قرار گرفته‌اند. او امروز چهارشنبه به مناسبت روز پرستار در سالن اجلاس سران با اشاره به این موضوع، گفت: تلاش دولت این است که در ماه‌های آینده بیمه سلامت و تامین اجتماعی پایدار شود تا هیچ بیماری نگرانی بیمه نداشته باشد.

او در تمجید پرستاران گفت: پرستاران قشر باظرفیتی هستند چون آدم بدون ظرفیت وقتی که با مشکل مواجه می شود می‌گوید ما اهلش نیستیم. مهمترین ویژگی این قشر آن است که انسان‌های باظرفیتی هستند چون در موضوع کرونا حتی پدر و مادر و فرزندان کرونایی خود را نمی‌توانستند نگه دارند اما پرستاران به خاطر تعهد و مسئولیتشان و ظرفیتی که داشتند این کار را انجام دادند.

او افزود: از اینکه سازمانی برای بررسی مشکل پرستاری وجود دارد باید استقبال کرد و من سازمان پرستاری را نه تنها برای جامعه پرستاری بلکه برای دولت نعمت می‌دانم.

رئیس دولت با اشاره به مساله تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری گفت: در بیمارستانی در خرم آباد قول دادم، اجرای تعرفه خدمات پرستاری و پرداخت حقوق پرستاران که رهبری هم بر آن تاکید داشتند دارد، دنبال می‌شود.

او افزود: البته آن زمان که وعده داده شده در دولت نبودم، اما اگر وعده‌ای داده شد، باید به آن عمل شود. غیر از این که تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری با قوت ادامه داشته باشد، این امر باید پایدار باشد تا پرستاران بتوانند براساس آن برنامه‌ریزی کنند.

رئیسی ادامه داد: در شرایطی در دولت هستیم که مثل پرستاری، رتبه‌بندی معلمان، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مطرح است که همه اینها اقداماتی بود که باید از قبل انجام می‌شد.

او افزود: همه موارد اشاره شده مورد توجه دولت خواهد بود و وزیر بهداشت و سازمان برنامه بودجه مواردی که حتی باید در لایحه بودجه ۱۴۰۲ پیش بینی شود را پیگیری کنند.