ابراهیم رییسی، رییس جمهور دولت سیزدهم صبح امروز، ۵شنبه ۱۰ آذر وارد سنندج شد. این اولین سفر رییس جمهوری بعد از مرگ مهسا امینی به کردستان و دومین سفر رییس جمهور به این استان در شش ماه اخیر است.

درحالیکه خبرگزاری ایرنا در کانال تلگرامی خود هدف از سفر رییسی جمهوری را بهره‌برداری از طرح انتقال آب سد آزاد به سنندج دانسته است اما نمایندگان سابق مجلس در گفت‌وگو با روزنامه هم‌میهن انتظارات دیگری را برای سفر رییسی جمهوری مطرح کردند.

معروف صمدی، نماینده مردم کردستان در مجلس چهارم و پنجم در اینباره از رییسی خواسته است تا اعتراضات و مطالبات مردم کردستان را به رسمیت بشناسد. 

به سوی هویت ملی 

در بخش دیگری از برنامه کیوسک، سرمقاله روزنامه دنیای اقتصاد را بررسی کردیم، نویسنده این سرمقاله که از لزروم خلق هویت ملی نوشته است، تاکید دارد که داشتن هویت ملی به معنای به رسمیت شناخته شدن است.

جواد جمالی در این سرمقاله تاکید کرده است: هر میزان افراد بیشتری به این باور برسند که به رسمیت شناخته شده‌اند، احساس تعلق خاطر آنها به جامعه افزایش می‌یابد و زمینه برای تقویت هویت ملی برقرار می‌شود. از یکسو، هرچه اعضای جامعه به لحاظ اقتصادی در تنگنای بیشتری قرار بگیرند، به مرور زمان میزان وابستگی آنها به هویت ملی کاهش می‌یابد. از طرف دیگر در جامعه‌ای که هویت ملی آن تضعیف شده باشد، دیگر نمی‌توان انتظار داشت افراد جامعه برای اعتلا و پیشرفت کشور خود، از تمام توان خود بهره ببرند.

در بخش‌های دیگر برنامه امروز موضوعات اجتماعی همچون احتمال جیره بندی آب و افزایش حملات اضطرابی در دو ماه اخیر را از دو روزنامه اعتماد و هم‌میهن را بررسی کردیم.

منبع عکس: سفر رییس جمهور در تیرماه امسال/ ایرنا