به گزارش اکوایران، نمایندگان آژانس بین المللی انرژی اتمی که در قالب هیئتی به ریاست ماسیمو آپارو، معاون پادمانی رافائل گروسی مدیرکل آژانس، شب گذشته به تهران سفر کرده بودند، تهران را به مقصد وین ترک کرد.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، این هیئت در طول این سفر علاوه بر مذاکرات با مقامات ایرانی مرکب از معاون بین‌الملل، حقوقی و مجلس وزارت امور خارجه و مدیر کل خلع سلاح و امنیت بین‌الملل وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد. ماسیمو آپارو و هیات همراه همچنین با محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران نیز دیدار و ملاقات کردند. در جریان این مذاکرات طرفین علاوه بر موضوعات پادمانی؛ در زمینه همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک آتی به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند.

پیش از این گفته شده بود که این سفر در راستای جستجوی راه‌حلی برای پرونده پادمانی مورد اختلاف میان ایران و آژانس انجام شده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی نیز در حاشیه سومین مجمع گفت‌وگوی تهران با بیان اینکه همزمان به سفرش به اردن مسئول سیاست خارجه اروپا نیز در امان حضور می‌یابد، گفت: تماس‌ها و گفتگوهای همکاران آقای باقری با آقای مورا و تماس های من و آقای بورل به طور جدی در جریان است.