به گزارش اکو ایران، پولتیکو مدعی است براساس اسنادی که در اختیارش قرار گرفته، اتحادیه اروپا در حال بررسی تحریم های جدید علیه ایران است که در چارچوب آن 40 فرد و نهاد ایرانی در این لیست قرار خواهند گرفت.

به ادعای این نشریه، بسته تحریمی جدید به دلیل اعتراض‌ها در ایران بعد از درگذشت مهسا امینی مورد بحث قرار گرفته است.

 پولتیکو مدعی شد که در مجموع 27 سند در این باره وجود دارد که این نشریه آنها را مشاهده کرده و از آنها تحت عنوان « بسته شواهد» یاد می شود چرا که در بردارنده اطلاعات -عمدتا گزارش های مطبوعاتی- است که تحریم های پیشنهادی حول محور آن تعریف شده اند.

براساس این اسناد، 17 نفر از جمله فرمانداران منطقه، یک نماینده مجلس ایران، یک وزیر و یک مقام عالی رتبه در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی در این لیست قرار گرفته اند. پولتیکو هم‌چنین مدعی است که سید حمید سجادی، وزیر ورزش نیز در لیست تحریم ها قرار گرفته است.

به ادعای پولتیکو این تحریم ها همچنین مقام های فعلی و پیشین سپاه پاسداران ایران را نیز هدف قرار داده است. پولتیکو در ادامه گزارش ادعایی اش نوشته در میان 20 نهاد موجود در این فهرست می توان به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات ایران اشاره کرد که به ادعای این نهاد اروپایی در فیلتر کردن محتوای اینترنت نقش داشته است.

کشورهای اتحادیه اروپا به رهبری آلمان، فرانسه و هلند، هر کدام به شکلی جداگانه در باب این که آیا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را می بایست به عنوان سازمان به ادعای این گروه از کشورها، سازمان تروریستی بخوانند هنوز در حال رایزنی هستند.

 هم‌زمان، آن‌گونه که پولتیکو و رسانه های داخلی به نقل از منابع خارجی نوشته اند بریتانیا نیز قرار است به زودی از روندی که همتایانش در پیش گرفته اند، پیروی کند. پولتیکو مدعی است انتظار می رود تحریم های جدید اتحادیه اروپا اندکی قبل از آن که سفرای‌شان برای مذاکره راهی بروکسل شوند، نهایی شود. وزرای خارجه اتحادیه اروپا پس از آن قصد دارند این بسته را در نشستی که اواخر این ماه برگزار می شود، امضا کنند.