به گزارش اکوایران، وزیر امور خارجه بریتانیا، برای رایزنی پیرامون برخی مسائل از جمله اعدام علی‌رضا اکبری، عازم واشنگتن می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا، در سفر به ایالات متحده و کانادا که از روز سه شنبه و پیش از اولین سالگرد تهاجم روسیه آغاز می شود، به دنبال تقویت حمایت از اوکراین خواهد بود.

بریتانیا از زمان تهاجم روسیه در فوریه گذشته همواره حامی کی‌یف بوده و در هفته اخیر متعهد شد 14 تانک چلنجر 2 و سایر تسلیحات سنگین را به اوکراین بفرستد. آلمان برای ارسال تانک‌های لئوپارد 2 به اوکراین تحت فشار است، اما دولت این کشور می‌گوید این تانک‌ها تنها در صورت توافق با متحدان اصلی کی‌یف، به‌ویژه ایالات متحده، باید به اوکراین عرضه شود. کلورلی قصد دارد به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده و ملانی جولی، همتای کانادایی بگوید که زمان مناسبی است که «بیشتر و سریعتر» برای حمایت نظامی از اوکراین پیش برویم.

کلورلی در بیانیه‌ای پیش از این سفر گفت: «امروز ما به طور متحد متحد در برابر جنگ غیرقانونی پوتین ایستاده‌ایم و به استفاده از روابط دفاعی و امنیتی منحصربه‌فرد خود ادامه خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که در پایان، مردم اوکراین پیروز خواهند شد».

وزارت امور خارجه انگلیس همچنین اعلام کرد که کلورلی پس از فراخوان موقت سفیر خود در پی اعدام علیرضا اکبری، تبعه ایرانی-‌انگلیسی در روز شنبه، در این سفر موضوع ایران را هم مطرح خواهد کرد.