به گزارش اکوایران، صبح امروز مهاجمی به سمت سفارت کشور آذربایجان در تهران حمله می کند که در نتیجه آن رئیس حراست سفارت آذربایجان کشته و یک فرد دیگر زخمی می شود.

مهاجم مسلح به سلاح های خودکار بوده و توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است. 

 وزارت امور خارجه آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در 27 ژانویه، حدود ساعت 8:30 صبح، حمله مسلحانه به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران پایتخت جمهوری اسلامی ایران، انجام شد.»

مهاجم به بخش امنیتی سفارت نفوذ کرده و با اسلحه کلاشینکف رئیس سرویس امنیتی سفارت را کشته است. دو مامور امنیتی سفارت نیز هنگام دفع حمله مجروح شدند. وضعیت آنها رضایت بخش است.

خبرگزاری‌ها نام فرد کشته شده را اورخان عسگروف اعلام کردند که رئیس سرویس امنیتی سفارت جمهوری باکو در ایران بوده است.

خبرگزاری فارس به نقل از سردار رحیمی، رئیس پلیس پایتخت، از دستگیری فردی که صبح امروز با سلاح در حالی که یکی از کارکنان سفارت در حال ورود به سفارت بوده به سفارت آذربایجان وارد شده بود خبر داده است. سردار رحیمی گفته که «این فرد صبح امروز با ورود به سفارت آذربایجان با سلاح گرم اقدام به تیراندازی نموده که در این حادثه یک نفر کشته و دو نفر مجروح شدند.»

فارس نوشته: سردار رحیمی با اشاره به اینکه این فرد به همراه دو فرزند خردسال خود وارد سفارت شده است عنوان داشت: «در تحقیقات اولیه فرد مهاجم انگیزه خود را مشکلات شخصی و خانوادگی اعلام کرده است.»