به گزارش اکوایران ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، پیش از نشست کمیته اوپک پلاس در روز چهارشنبه تلفنی گفتگو کردند.

بر اساس بیانیه کرملین در روز دوشنبه، رهبران دو کشور درباره «همکاری در اوپک پلاس برای تأمین ثبات در بازار جهانی نفت» گفت‌وگو کردند. آنها همچنین در مورد همکاری‌های دوجانبه در بخش های سیاسی، تجاری، اقتصادی و انرژی گفتگو کردند.

این تماس تلفنی تنها دو روز قبل از نشست کمیته مشورتی وزرای «سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانشان» برای بررسی سیاست تولید اتفاق افتاد. بنابر گزارش خبرگزاری بلومبرگ، هفته گذشته نمایندگان این گروه به طور محرمانه گفتند که انتظار نمی‌رود این کمیته تصمیمی برای تغییر در سطح تولید بگیرد.

تولید نفت روسیه تاکنون در برابر تحریم‌های غرب پس از حمله به اوکراین و محدودیت‌های قیمتی که در ماه دسامبر اعمال شد، از خود مقاومت نشان داده است.

به رغم آن‌که با آغاز جنگ در اوکراین دولت‌های غربی از شریک عربی خود خواسته‌اند تا در راستای کاهش قیمت نفت تولید خود را افزایش دهد، اما ریاض از این مسئله خودداری کرده و در هماهنگی با مسکو، در نشست‌های پیشین اوپک پلاس حکم به تثبیت تولید نفت داد؛ امری که با خشم متحدان غربی مواجه شده است.