به گزارش اکوایران، ابراهیم رئیسی در بخشی از صحبت‌های خود در جلسه امروز (19 بهمن) هیات دولت، به دریافت گزارش‌هایی درباره اقدام برخی دستگاه‌ها برای دریافت خارج از ضابطه خودرو اشاره و تصریح کرد: فروش خودرو در شرکت‌های خودروساز باید کاملا تابع دستورالعمل هشت‌بندی صادر شده از سوی دولت انجام شود و چنانچه دستگاهی چنین درخواستی مطرح کرده باشد، هم آن دستگاه و هم شرکتی که چنین درخواستی را اجابت کند، هر دو تخلف کرده و باید به این تخلف رسیدگی شود.

رئیسی همچنین با اشاره مشکلات تردد کامیون‌ها از مرز جمهوری آذربایجان دستور داد ریشه این مشکل چه در داخل یا در طرف جمهوری آذربایجان، به سرعت شناسایی و رفع شود.

پیگیری دستگاه‌های مسئول برای تامین حق‌آبه کشور از کشورهای همسایه، بویژه در مورد تعلل طرف افغانستانی در تامین حق‌آبه هیرمند از دیگر تاکیدات رئیس‌جمهور در جلسه امروز هیأت دولت بود.

رئیسی در بخش پایانی صحبت‌های خود با بیان اینکه «هرگونه خرید و فروش ارز از سوی هر شرکت و دستگاهی خارج از مسیر و قیمت تعیین شده از سوی بانک مرکزی تخلف محسوب می‌شود»، از رئیس کل بانک مرکزی خواست اجرای قانون مبارزه با قاچاق ارز را با جدیت پیگیری کند و با متخلفان برخورد شود.