به گزارش اکوایران، سید ابراهیم رئیسی در توئیتی نوشت: جمهوری اسلامی از ماه ها پیش آمادگی خود را برای نهایی کردن مذاکرات و دستیابی به توافقی منصفانه را اعلام و حسن نیت برای تحقیق این هدف را نشان داده، هر چند آمریکا و اخیرا سه کشور اروپایی گرفتار توهم و محاسبه غلط شده و به جای استفاده از مذاکره، به دنبال دخالت در امور داخلی ایران رفتند. 

پیش از این نیز، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در گفتگویی  در پاسخ به این که آیا «توافق هسته‌ای[برجام] مرده محسوب می‌شود»، گفت: آمریکایی‌ها مدام به ما پیام می‌دهند اما رفتار ریاکارانه‌ای دارند. ما از یک طرف از آقای راب مالی و آقای بلینکن پیام‌هایی دریافت می‌کنیم. وزرای خارجه در تماس با من پیام‌ها را منتقل می‌کنند. پیام‌هایی که به ما می‌رسد نشان‌دهنده اصرار آمریکا در رسیدن به نقطه پایانی توافق است. اما همزمان در مصاحبه‌های مطبوعاتی حرف دیگری می‌زنند. من به مقامات ذی ربط آمریکا پیامی دادم و به آن‌ها گفتم که چرا رفتارتان ریاکارانه است؟!

رئیسی توئیت

 

 


پنجمین قسمت سری‌مستندهای «اکوایران» از مجموعه دختران ایران را این‌بار با عنوان «دختر کوهستان» درباره فرانک پرتوآذر مشاهده کنید: