به گزارش اکوایران، دبیر کل ناتو ضمن اعلام آغاز حمله جدید روسیه، اظهار داشت ارسال جت‌های جنگنده به اوکراین، ناتو را درگیر جنگ نمی‌کند.

بنا بر گزارش الجزیره، ینس استولتنبرگد، ضمن اعلام آغاز  حمله جدید روسیه در اوکراین گفت: «ما هیچ نشانه ای نمی بینیم که رئیس جمهور [روسیه] [ولادیمیر] پوتین در حال آماده شدن برای صلح است».  استولتنبرگ در یک کنفرانس خبری در بروکسل به خبرنگاران گفت: «آن‌چه ما می‌بینیم این است که پوتین و روسیه همچنان می خواهند اوکراین را کنترل کنند».

او افزود: «ما می‌بینیم که او چگونه نیروهای بیشتر، سلاح‌های بیشتر و تجهیزات بیشتری به سوی میدان نبرد روانه می‌کند. واقعیت این است که ما در حال حاضر شاهد شروع [یک حمله جدید] هستیم.» در روزهای گذشته تحلیل‌گران و مقامات غربی پیش‌بینی کرده بودند که در آستانه یک‌سالگی جنگ در اوکراین، کرملین در تدارک آغاز یک حمله گسترده تازه است.

استولتنبرگ هم‌چنین گفت که انتظار دارد موضوع ارسال جت‌های جنگنده در نشست دو روزه وزرای دفاع ناتو که از روز سه شنبه آغاز می شود، مورد بحث قرار گیرد. وی تاکید کرد که کشورهای ناتو که هواپیماهای جنگی را به اوکراین می‌رسانند، این ائتلاف را به بخشی از درگیری تبدیل نخواهند کرد.