به گزارش اکوایران، احمد وحیدی در حاشیه جلسه امروز (26 بهمن) هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره بسته حمایتی از ایرانیان خارج از کشور اظهار کرد: برای ایرانیان خارج کشور که تقاضا داشته باشند، کارت ملی صادر می‌کنیم. این سازوکار آغاز شده است که آنها بدون نیاز به حضور در کشور، در همان کشور کارت ملی خود را دریافت کنند.

وی همچنین درمورد امکان بازگشت سلبریتی‌های ساکن در خارج از کشور که در حوادث اخیر کشور نقشی داشته‌اند، گفت: آغوش ملت و دولت برای کسانی که معترف به اشتباه خود هستند، همواره باز بوده و الان هم باز است. الان فرصت خوبی است. ما فرض را بر این می‌گذاریم که عده‌ای دچار هیجان شده و اقداماتی انجام داده‌اند که الان نادم هستند. این آمادگی برای پذیرش کسانی که ابراز ندامت کنند، وجود دارد.

وزیر کشور درباره رسیدگی به مشکلات ناشی از بارش شدید برف در کوهرنگ نیز اظهار کرد: برف زیادی در کوهرنگ آمده و تقریبا تا 2.5 متر برف باریده است که همه هم خوشحال هستند. همه تلاش می‌کنند تا راه‌ها را باز کنند، ولی حجم برف زیاد است و راه دوباره بسته شده ولی مجدد باز می‌شود. در روستاها همیشه مشکل بحرانی نداریم.

وحیدی در ادامه درباره آخرین رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان خوی بیان کرد: با تلاش‌هایی که صورت گرفته، کار خوب جلو رفته است، ولی طبیعی است زندگی در چادر مثل زندگی در خانه نیست، ولی حجم کارهای انجام شده بسیار خوب بوده است. منابع مالی خوبی هم در دولت تصویب شده است تا بازسازی شروع شود. در مجموع کارهای خوی رو به روال است.

وی درباره عفو محکومان و متهمان حوادث اخیر هم گفت: نگاه نظام همواره این بوده است که باید حداکثر تعامل و رأفت با مردم داشته باشیم. هرکسی دچار مشکل شده که بتواند مورد بخشش قرار گیرد، حتما مد نظر خواهد بود. کمیته‌های انضباطی دانشجویی برای خود سازوکار دارند، ولی نگاه دولت این است که کسانی که اشتباهی کرده و به این اشتباه خود اقرار دارند، مورد بخشش قرار گیرند.