بنابر گزارش ایسنا، این قطعنامه که از سوی اوکراین و با رایزنی با متحدانش تنظیم شد با ۱۴۱ رای موافق در مقابل هفت رای مخالف و ۳۲ رای ممتنع تصویب شد.

به نوشته آسوشیتدپرس، هفت کشور که علیه این قطعنامه رای مخالف دادند عبارت از بلاروس، نیکاراگوئه، روسیه، سوریه، کره شمالی،‌ اریتره و مالی هستند. بلاروس اصلاحیه‌هایی برای متن این قطعنامه پیشنهاد داده بود که رد شدند. قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل بر خلاف قطعنامه‌های شورای امنیت به لحاظ قانونی الزام آور نیستند.

پیش از این نیز شورای امنیت سازمان ملل پنج قطعنامه را از زمان شروع عملیات روسیه در اوکراین در یک سال قبل در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ در ارتباط با درگیری در اوکراین تصویب کرده بود. دیپلمات‌ها و وزرای امور خارجه بیش از ۷۵ کشور طی دو روز جلسات مناظره به ایراد سخنرانی در مجمع عمومی پرداختند.

معاون سفیر ونزوئلا در سازمان ملل به نمایندگی از ۱۶ کشور از کشورهایی که به تقریبا همه قطعنامه‌های قبلی مجمع عمومی درباره جنگ اوکراین رای ممتنع یا منفی دادند سخنرانی کرد. این کشورها شامل بلاروس، بولیوی، کامبوج، چین، کوبا، اریتره، گینه استوایی، ایران، لائوس، مالی، نیکاراگوئه، کره شمالی، سن ونیسنت، سوریه، ونزوئلا و زیمبابوه هستند.

یوآخین پریز آیستاران، معاون سفیر ونزوئلا گفت، همه کشورها بدون استثنا "باید به شکلی سفت و سخت به منشور سازمان ملل پایبند باشند."

به گفته آیستاران، کشورهای عضو گروه وی، مخالف با اقدامات اختلاف برانگیز در شورای امنیت و موافق "روح سازش" هستند.

دای بینگ، معاون سفیر روسیه در سازمان ملل نیز به مجمع عمومی گفت:‌"ما از حرکت روسیه و اوکراین برای نزدیک شدن به یکدیگر حمایت می‌کنیم. جامعه بین‌المللی باید دست به تلاش‌های مشترکی به منظور تسهیل مذاکرات صلح بزند."

از جمله کشورهایی که به این قطعنامه رای ممتنع دادند عبارت از جمهوری اسلامی ایران، چین، کوبا، پاکستان، هند ، ویتنام، زیمباوه، ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان، اوگانادا، توگو، آفریقای جنوبی، سودان، سریلانکا، نامیبیا، اتیوپی ، بنگلادش و الجزایر هستند.