به گزارش اکو ایران، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه هشدار داده که که مسکو چاره ای جزء لحاظ کردن توانایی های هسته ای ناتو ندارد چرا که اتحاد نظامی به رهبری ایالات متحده در تلاش برای شکست دادن روسیه است.

به نوشته نشریه گاردین، پوتین در گفتگو با تلویزیون ایالتی روسیا گفت که هنگامی که تمامی کشورهای پیشرو عضو ناتو هدف اصلی شان که همانا تحمیل شکست استراتژیک است، اعلام کرده اند، چگونه می توانیم توانایی هسته ای آنها را در این شرایط نادیده بگیریم. رهبر کرملین همچنین مدعی شد که غرب می خواهد روسیه را به چالش بکشد؛ آنها یک هدف دارند و آن از هم پاشیدن فدراسیون روسیه است.

به گفته او غرب در جنایاتی که توسط اوکراین رخ داده هم دست کی یف بوده است.

همزمان یکی از مقام های نظامی اوکراین گفت که مسکو فشارهای بسیاری را برای بازگرداندن سرزمین هایی که در اختیار مسکو قرار گرفته وارد کرده است با این همه کی یف تسلیم نمی شود تا این  کشور را به مرزهای 1991 بازگرداند.او در ادامه خاطر نشان کرد که مهم ترین هدف استراتژیک ما ازاد کردن تمام سرزمین هایی اوکراین از دستان روسیه است، از جمله کریمه.

همزمان خبرگزاری رویترز گزارش داد که وزیر دفاع آلمان گفته است که کریمه بخشی از اوکراین است و باید توسط روسیه برگردانده شود. او در ادامه خاطر نشان کرد که این بر عهده کی یف است که تصمیم بگیرد چه زمانی و تحت چه شرایطی با مسکو رایزنی ها را آغاز کند. او در ادامه تاکید کرد که در باب هر تصمیم که در مورد بازگرداندن شبه جزیره کریمه که روسیه در سال 2014 ضمیمه خود کرده بود، اتخاذ شود، رایزنی ها میان روسیه و اوکراین باید مورد توجه قرار بگیرد چرا که کشورهایی چون آلمان حق دخالت در این مقوله را ندارند.