به گزارش اکوایران، روز پنج‌شنبه، سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی اعلام کرد مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در رأس هیأتی بلندپایه بعدازظهر روز جمعه ۱۲ اسفندماه به تهران سفر خواهد کرد. 

بنا بر  اطلاعیه سازمان انرژی اتمی، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در پاسخ به دعوت محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به تهران سفر می‌کند. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این سفر ۲ روزه علاوه بر مذاکره با اسلامی با دیگر مقامات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران نیز دیدار و ملاقات خواهد کرد.   براساس این اطلاعیه، مدیر کل آژانس پس از انجام دیدارها و مذاکرات با مقامات جمهوری اسلامی ایران، بعدازظهر روز شنبه ۱۳ اسفندماه، تهران را به مقصد وین ترک خواهد کرد. 

شب گذشته، خبرگزاری فرانسه مدعی شد که گروسی طی این سفر با ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز دیدار خواهد داشت.

در همین شرایط، رافائل گروسی در اجلاس سران گروه تماس جنبش عدم تعهد در باکو به خبرنگاران گفت «حفظ تماس‌ها و گفت‌وگو با ایران در بالاترین سطح برای ما مهم است». 

گروسی در سخنرانی خود مدعی شد: «در حال ثبت تغییرات نگران‌کننده در فعالیت‌های هسته‌ای ایران در برخی نقاط هستیم» و افزود: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید برای بررسی وضعیت از نزدیک و رفع تردیدها که اخیراً گسترش یافته، دسترسی مستقیم به این نقاط داشته باشد».