به گزارش اکوایران، در پی سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران، روز شنبه کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی برگزار شد.

به نوشته اقتصادنیوز، در این کنفرانس، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی گفت: سفر با آقای گروسی پیام آور برقراری ارتباطات بین آژانس و ایران است. وی‌ افزود: ما انتظار داریم تعاملات و گزارش های آژانس طوری باشد که اعتماد آفرین باشد تا با اطمینان برای حل و فصل مسایل و پرهیز از عواملی که نیت آنها برهم زدن روابط عادی است را ایجاد کنیم و همواره آژانس بتواند وظایف خود در ارتباط با ایران را در چارچوب پادمان پابرجا نگه دارد... در همین چارچوب گفت‌وگوی های مشترک انجام شده و مطمئنم به صورت پایداری موثر خواهد بود.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز گفت: همیشه از دیدار با اسلامی استقبال می کنم و رضایت بخش است ولی بحث ما بحث ضرورت است می‌خواهیم گفت‌وگوی سیستماتیک با ایران داشته باشیم. خوشحالم به ایران بیایم. هنوز کار ما تمام نشده. کار و همکاری با ایران ادامه دارد. گروسی در پاسخ به سوالی درباره درز اطلاعات برنامه هسته‌ای ایران در رسانه‌های غربی اظهار داشت هر وقت خبری درباره درز اطلاعات به من می رسد عصبانی می شوم، این گزارش دست همه اعضایت و چیز خوشایندی نیست که من از آن رضایت داشته باشم.

مدیرکل آژانس در پاسخ به این سوال که آیا درباره سه مکان قرار است به نتیجه برسیم ؟ گفت: ما سخت در حال کار کردن هستیم و همکاران ما سخت در حال کار کردن هستند.

مدیرکل آژانس در پاسخ به سوال دیگری عنوان کرد: طبیعی است کشورهای مختلف با انگیزه‌های مختلف از نفوذ خود برای تاثیرگذاری استفاده کنند. ضروری است ایران و آژانس با هم همکاری داشته باشند و این‌گونه دیگر کشورها نمی‌توانند تاثیرگذاری داشته باشند.

گروسی هم‌چنین تاکید کرد از آژانس هیچ وقت بعنوان ابزار سیاسی استفاده نشده است. ما شورای حکام داریم و از کسی دستور نمی‌گیریم برای ما مهم است تحت پادمانها کار کنیم. بندهای غروب هم مربوط به برجام است. او هم‌چنین گفت توافق احتمالی با ایران به احیای برجام هم کمک خواهد کرد.