به گزارش اکوایران، رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان اصفهان در رابطه با شلیک پلیس به یک خودرو در شهرستان ورزنه توضیحاتی ارائه داد و در رابطه با جزئیات این تیراندازی که منجر به فوت یک کودک توسط پلیس شده است، گفت: حوالی ساعت ۱۷:۳۰ پنجشنبه ۱۱ اسفند، گزارش مشکوک بودن یک خودرو به مجموعه انتظامی شهرستان ورزنه استان اصفهان داده شد.

سید محسن بنیمی افزود: ماموران انتظامی به محض دریافت گزارش و شناسایی خودرو، طرح مهار خودرو را اجرایی کردند. خودروی سواری پژو حین اجرای طرح مهار پلیس، از ایست و بازرسی شهرستان ورزنه عبور کرد. ماموران برای متوقف کردن خودروی مذکور به سمت آن تیراندازی کردند و در پی این اتفاق، یکی از تیر‌های شلیک‌شده به یکی از چهار سرنشین خودرو که کودک بود، اصابت و متاسفانه این کودک خردسال فوت می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل پرونده قضایی در دادگستری شهرستان ورزنه با همین موضوع گفت: اقدامات لازم قضایی توسط رئیس حوزه قضایی شهرستان ورزنه انجام و پرونده با صدور قرار عدم صلاحیت به سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان اصفهان ارجاع شد.

بنیمی ادامه داد: پس از دریافت این پرونده وارد عمل شدیم و با توجه به صدور قرار تامین برای ماموری که اقدام به تیراندازی کرده بود، بازپرس پرونده تحقیقات خود را آغاز کرده است.

وی افزود: مصمم به بررسی هرچه دقیق‌تر پرونده هستیم و در این رابطه به بازپرس پرونده تاکیدات موکد شده تا به سرعت و با دقت بالا پرونده با رعایت حقوق شهروندی مورد بررسی و نتیجه نهایی گزارش شود.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان اصفهان درخصوص علت متوقف کردن خودروی سواری توسط عوامل انتظامی شهرستان ورزنه، گفت: در این رابطه به پلیس اعلام شده بود که خودرویی مشکوک است و پلیس نیز بر این اساس وارد عمل شده است. البته این موضوع نیز باید بررسی شود و مدارک و مستندات و اظهارات شهود و مطلعان اخذ و در خصوص این موارد تحقیقات لازم صورت بگیرد.

وی در رابطه با این که آیا تیراندازی ماموران پلیس پس از فرار صورت گرفته یا خیر؟ گفت: گزارشی که نیروی انتظامی داده مبنی بر این است که خودروی مذکور از محلی که باید متوقف می‎شده، عبور کرده است که این مورد نیز در دست بررسی است

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان اصفهان تاکید کرد: از خودروی مذکور هیچ اقلام ممنوعه‌ای کشف نشده است.