به گزارش اکوایران، دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه صداقت مشهد صبح امروز (یکشنبه، 14 اسفند) با مسمومیت روبه‌رو شدند. امیر شوشتری - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی - در این‌باره گفته «هنوز اطلاعات تکمیلی به دست ما نرسیده است و شخصاً در حال عزیمت به مدرسه هستم تا وضعیت آنجا را بررسی کنم.»

بر اساس گزارش خراسان‌آنلاین، فرماندار نیشابور نیز از مسمویت 50 دانش‌آموز در دبیرستان دخترانه بقراط خبر داده و گفته که از این تعداد ۱۰ نفر با اورژانس به بیمارستان منتقل شده‌اند و کار درمانشان در حال انجام است. او البته گفته «بیشتر این جریان حالت روانی دارد و دانش‌آموزان بدحال نیستند‌.»

همچنین بر اساس مشاهدات عینی خبرنگار مهر، امروز حادثه مسموم‌سازی دانش‌آموزان در مدرسه دخترانه شاهد خیابان مطهری اصفهان تکرار شده است. برخی از رسانه‌ها نیز از مسمومیت دانش‌آموزان مدرسه دخترانه «شایستگان» در فولادشهر اصفهان خبر داده‌اند.

سخنگوی اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هم در گفت‌وگو با مهر گفته «بنا به گزارشی از دبیرستان دخترانه خیام در منطقه شهرک دانشگاه اهواز در خصوص بوی بد و بدحال شدن تعدادی از دانش‌آموزان، سه دستگاه آمبولانس به این محل اعزام شد.»

طبق گزارش ایسنا، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز از وقوع مسمومیت دیگر در دو مدرسه ابتدایی و دبیرستان در شهرهای زنجان و ابهر خبر داد.

ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی هم از بروز مسمومیت برای دانش‌آموزان مدرسه فاطمیه در شهر تبریز حکایت دارد.

دانش‌آموزان مدرسه راهنمایی دخترانه «معصومه شاهد» در استان کرمانشاه نیز امروز دچار مسمومیت شدند و تعدادی از آنها به مراکز درمانی منتقل شده‌اند و در شهرهای تهران و خلخال هم موارد مشابهی گزارش شده است.

همچنین برخی دانشجویان دختر ساکن یک خوابگاه در ارومیه گفته‌اند بامداد یکشنبه بر اثر مواردی نامعلوم در خوابگاه مسموم شده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش: عذرخواهی می‌کنیم

بنا به گزارش تسنیم، یوسف نوری - وزیر آموزش و پروش - درباره مسمومیت‌های گسترده اخیر گفته است: «نگرانی والدین دانش‌آموزان را درک می‌کنیم. بابت این اتفاقات عذرخواهی می‌کنیم. منتظر اعلام نتایج آزمایش‌ها هستیم.»

او همچنین گفته «در استان‌های مختلف به طور جد پیگیر ماجرا هستیم» و کمیته فوریت‌ها در ادارات مختلف آموزش و پرورش استان‌ها تشکیل شده است.

وزیر آموزش‌ و پرورش همچنین گفته در جلسه روز گذشته با سران به این نتیجه نرسیدیم که آموزش‌ها به صورت مجازی (غیرحضوری) برگزار شود؛ اما همکارانم درمورد دانش‌آموزانی را که در روزهای اخیر غیبت داشته و دارند، مراعات می‌کنند.