به گزارش اکوایران، ابراهیم رئیسی در دیدار با مدیران و کارکنان وزارت اطلاعات، با بیان اینکه «تهدیدهای امنیتی ممکن است در هر حوزه‌ای رخ بدهد»، به موضوع تهدید سلامت عمومی در برخی مدارس اشاره و بر «اهمیت شناخت دقیق ابعاد مسائل، پیش‌بینی‌ها و پیشگیری‌های لازم و به‌هنگام برای مقابله موثر با جنگ ترکیبی دشمن» تاکید کرد.

او همچنین جایگاه وزارت اطلاعات را رصد و دیده‌بانی از همه بخش‌های کشور دانست و اظهار کرد: انتظار از وزارت اطلاعات این است که علاوه بر ارائه گزارش و راهکار به سایر بخش‌ها، نظارت خود را تا رسیدن به نتیجه ادامه داده و خروجی عملکرد آن رفع آسیب‌ها، ایجاد رضایت، امید و اعتماد برای مردم و در نتیجه ارتقای سرمایه اجتماعی نظام باشد.

ورود سازمان بازرسی به پرونده مسمومیت‌ها

از سوی دیگر، ذبیح‌الله خداییان - رئیس سازمان بازرسی کل کشور - در خصوص مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان گفته که «همه دستگاه‌ها و در رأس همه مقام معظم رهبری در این زمینه ورود کرده و مشغول بررسی موضوع هستند.»

خداییان در پاسخ به پرسش که آیا خبری از آمار دستگیری در این زمینه دارید؟ به فارس گفت: در خصوص بازداشت افراد وزارت کشور اطلاع‌رسانی می‌کند اما بر اساس آخرین اطلاعی که دارم هنوز کسی در این زمینه بازداشت نشده است.

به گزارش اکوایران، سید مجید میراحمدی - معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور - به تازگی از دستگیری برخی افراد در 5 استان در مورد مسمومیت‌های اخیر در مدارس خبر داده است.