به گزارش اکوایران، دریابان علی شمخانی - دبیر شورای عالی امنیت ملی و نماینده رهبری در این شورا - صبح امروز یکشنبه ۲۸ اسفندماه عازم پایتخت عراق شد.

در این سفر، رئیس کل بانک مرکزی، معاون اقتصادی وزارت امور خارجه و دستیار وزیر خارجه در امور کشورهای حوزه خلیج فارس، شمخانی را همراهی می‌کنند.

این سفر به دعوت قاسم الاعرجی همتای عراقی شمخانی انجام می‌شود و در جریان آن دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با مقامات عالی سیاسی و اقتصادی دولت عراق نیز دیدار ورایزنی خواهد کرد. همچنین سند همکاری‌های مشترک امنیتی که چندین ماه در مورد تهیه آن گفت‌وگو و تبادل نظر شده به امضای مقامات عالی امنیتی دو کشور خواهد رسید.

بر اساس گزارش ایسنا، این سند تقویت‌کننده مسئولیت‌پذیری و تعهد متقابل برای حفاظت فعال از حسن همجواری و حراست از امنیت مرزهای مشترک است و «نقش تعیین‌کننده‌ای در پایان دادن به حضور غیرقانونی ضد انقلاب مسلح و عناصر وابسته به رژیم صهیونیستی در مرزهای شمال غرب ایران خواهد داشت.»

شمخانی که پس از سفر اخیر او به پکن، توافق ایران و عربستان سعودی برای از سرگیری روابط دیپلماتیک با میانجی‌گری چین اعلام شد، چند روز پیش به امارات رفت و با مقامات ارشد این کشور دیدار و رایزنی کرد.