به نوشته اکوایران، اوکراین از انهدام موشک های کروز روس خبر داده که از ناوگان این کشور که در دریای سیاه در نزدیکی کریمه مستقرند، خبر داد.

 به نوشته خبرگزاری الجزیره، مقام های نظامی اوکراین اعلام کرد که چندین موشک کروز کالیبر منفجر شدند، آنها درباره جزئیات انفجار موشک ها و نقش کی یف چیزی نگفتند.

گفته می شود انفجار در شهر ژانکوی در نزدیکی کریمه رخ داده و موشک های کروز روس در حین حمل و انتقال از طریق راه آهن منهدم شدند. این موشک ها برای پرتاب از طریق زیردریایی توسط ناوگان دریای سیاه روسیه مورد استفاده قرار می گرفتند.

رئیس اداره ژانکوی گفته که این شهر هدف حمله پهپادها قرار گرفته است.خبرگزاری تاس نیز نیز اعلام کرده که به واسطه انفجار یک خانه، مدرسه و فروشگاهی آتش گرفتند و شبکه برق محلی نیز آسیب دیده است.

فرماندار کریمه هم در شبکه های اجتماعی نوشت که سلاح های ضد هوایی در مجاورت ژانکوی شلیک شده؛ جایی که آژانس اطلاعات اوکراین اعلام کرد که موشک های کروز منهدم شده است.

مقام های روس هنوز انهدام موشک ها در این حمله را تایید نکردند. رسانه های اوکراین هم گزارش دادند که صدای موتور های پهپاد را پیش از انفجار ژانکوی شنیده شده است.

 گزارش انهدام محموله های موشک کروز در کریمه به دنبال سفر پوتین به به این شبه جزیره انجام شد.گزارش ها از حمله ها به پایگاه های نظامی روس ها، ترورها و سایر اهداف در کریمه به شکلی مرتب منتشر شده با این همه اوکراین به ندرت مسئولیت چنین حملاتی را عهده دار شده است.