به گزارش اکوایران، در حالی که شهر نیویورک برای صدور کیفرخواست احتمالی علیه دونالد ترامپ به دلیل پرداخت پول به یک بازیگر فیلم مستهجن در طول مبارزه انتخاباتی اش در سال 2016، آماده می شود، کارگران سدهایی را در اطراف دادگاه منهتن تعبیه کرده اند.

این نخستین پرونده جنایی علیه رئیس جمهوری ایالات متحده خواهد بود. پیشتر دونالد ترامپ از حامیان خود در شبکه های اجتماعی خواست تا به آنچه به گفته اش بازداشت قریب وقوعش بود، اعتراض کنند.

 به نوشته خبرگزاری رویترز، ترامپ با فراخوان خود برای اعتراض، مجریان قانونی را به هراس انداخت مبادا حامیان رئیس جمهوری پیشین خشونتی به سان 6 ژانویه 2021 را تکرار کنند.با این همه برخی از تحلیلگران امنیتی بر این باورند که چندین گروه راست گرای افراطی از ترس آن که این فراخوان تله باشد به درخواست ترامپ توجهی نکردند.

هیئت منصفه دادگاهی که رسیدگی به پرونده ترامپ را عهده دارد شهادت شهود را شنیده و می تواند این هفته اتهام های رئیس جمهوری را مطرح کند.

براساس مدارکی که در اختیار هیئت منصفه قرار گرفته، مایکل کوهن، وکیل دونالد ترامپ پرداخت های بی دلیلی را انجام می داده است. این در حالی که کوهن در برابر هیئت منصفه شهادت داد و گفت که ترامپ فرمان پرداخت ها را صادر کرده است.

ناظران می گویند کیفرخواست صادره به تلاش های رئیس جمهوری پیشین برای بازگشت به سیاست لطمه خواهد زد.براساس داده های نظرسنجی های هفت روزه رویترز-ایپوسوس، 44 درصد از حامیان جمهوری خواه می گویند که در صورت متهم شدن ترامپ، او باید از از رقابت های ریاست جمهوری کناره گیری کند.