به گزارش اکوایران، خبرگزاری تسنیم خبر داده که «شب گذشته مجتمع امیرالمومنین(ع) وزارت دفاع در اصفهان هدف حمله ناکام یک ریزپرنده قرار گرفت و توسط سامانه‌های دفاعی سرنگون شد.»

این خبر می‌افزاید: «شب گذشته مجتمع امیرالمومنین(ع) وزارت دفاع در اصفهان هدف حمله ناکام یک ریزپرنده قرار گرفت. این ریزپرنده هنگام نزدیک شدن به مجتمع وزارت دفاع توسط سامانه‌های دفاعی سرنگون شده است. باتوجه به ناکام بودن این حمله، هیچگونه خسارتی صورت نگرفته است.»

هشتم بهمن سال گذشته نیز حمله‌ای پهپادی به یکی از تاسیسات وزارت دفاع در اصفهان انجام شد که در آن حمله هم گفته شد پرنده‌های مهاجم با مقابله سامانه پدافندی مواجه شده‌اند و حمله ناموفق بوده است. خبرهای ابتدایی مربوط به حمله مذکور، با شنیده شدن صدای مهیب انفجار آغاز شد و تصاویری از انفجار کارخانه مهمات‌سازی وزارت دفاع در محدوده خیابان امام خمینی شهر اصفهان نیز منتشر شد.

عکس استفاده شده در این خبر مربوط به حمله بهمن 1401 به تاسیسات وزارت دفاع در اصفهان است.

به‌روزرسانی: با وجود اینکه خبرگزاری تسنیم به عنوان یک رسانه نزدیک به برخی نهادهای نظامی و امنیتی شناخته می‌شود، اما ساعتی بعد از انتشار این خبر، صداوسیما به نقل از معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان، آن را تکذیب کرد. بر این اساس، معاون استاندار اصفهان گفته که «شب گذشته پانزدهم فروردین هیچ‌گونه رخداد امنیتی در اصفهان اتفاق نیفتاده است. مجموعه‌های نظامی، انتظامی و امنیتی استان همانند همیشه آماده مقابله با هرگونه تهدید هستند. مطالب منتشر شده در برخی شبکه‌های اجتماعی واقعیت ندارد.»

اولین واکنش روسیه به حمله پهپادی اصفهان/ کاردار اوکراین احضار شد