به گزارش اکوایران، جلسی علنی امروز مجلس (20 فروردین) درحالی برگزار شد که نمایندگان بررسی کلیات لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار را در دستور کار داشتند. 

در جریان بررسی کلیات این لایحه زمانی که حسن نوروزی - نماینده مردم رباط کریم - پشت تریبون مجلس قرار گرفت تا مخالفت خود با لایحه را بیان کند، به انتقاد شدید از محمدباقر قالیباف - رئیس مجلس - پرداخت و گفت: این لایحه دارای ایرادات فکری است. از سه سال و نیم قبل ما طرح مهریه را به مجلس شورای اسلامی دادیم اما رئیس مجلس جلوی مطرح شدن آن را گرفت و آن را عقب انداخت اما این لایحه دی‌ماه سال گذشته آمده و اکنون در دستور کار مجلس قرار گرفته که این ظلم بین و استبداد رئیس مجلس است.

وی خطاب به رئیس مجلس ادامه داد: چرا اجازه نمی‌دهید طرح مهریه در دستور کار قرار بگیرد؟ به چه کسی جایزه می‌دهید؟ این لایحه دی‌ماه سال گذشته پس از ۱۰ سال از دولت روحانی به مجلس آمد و در کمیسیون اجتماعی هم تنها دو نفر روی آن کار کردند. حال این‌که باید برای بررسی این لایحه کمیسیون مشترکی تشکیل می‌شد نه این‌که در اختیار چند نفر قرار می‌گرفت.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، هم در واکنش به اظهارات نوروزی گفت: این‌که من مستبد هستم یا نه، نمی‌خواهم به آن جواب دهم و این را به خدا و شما و دوستان واگذار می‌کنم.

رئیس مجلس ادامه داد: اما شما آقای نوروزی گفتید لایحه خشونت دی‌ماه سال گذشته به مجلس آمده و الان مطرح می‌شود، حال این‌که یک فوریت این لایحه در ۲۹ اردیبشهت سال ۱۴۰۰ در مجلس تصویب شد و اکنون بعد از گذشت دو سال در دستور مجلس قرار گرفته است.

وی افزود: شما به بنده تهمت می‌زنید. من شما را در ماه مبارک رمضان می‌بخشم اما آبروی مجلس شورای اسلامی را حفظ کنید.