به گزارش اکوایران، رسانه رسمی قوه قضائیه اشاره کرده که در روز‌های گذشته این شبهه در فضای مجازی ایجاد شده است که توقیف خودرو به علت عدم رعایت حجاب هیچ مستند قانونی ندارد و جرم نیست و افرادی که اقدام به توقیف خودرو کنند مرتکب جرم شده‌اند.

در ادامه مطلب سایت میزان آمده است: «این در حالی است که بررسی حقوقی این ادعا‌ها نشان می‌دهد که صحت ندارد و طبق تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی، کشف حجاب در انظار و معابر عمومی، جرم‌انگاری شده است.»

قوه قضائیه در برابر این مسأله که خودروی شخصی حریم شخصی محسوب می‌شود، این موضوع را رد کرده و آورده است: «وفق تبصره ماده ۵ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، فضای داخل خودرو، حریم شخصی محسوب نمی‌شود و فضایی در مَرئی و منظر عموم مردم است.»

در پایان مطلب رسانه قوه قضائیه آمده است: «طبق ماده ۴۵ قانون آیین دادرسی کیفری، جرم مشهود تعریف و تبیین شده و وظایف و اختیارات ظابطان مقرر گردیده است. کشف حجاب، جرم مشهود است و ضابطان موظف به ورود مستقیم در جهت مقابله با مجرم و اسباب جرم هستند.»

‏در همین حال، محسن برهانی - حقوقدان - که یکی از منتقدان برخوردهای ماه‌های اخیر با پدیده کشف حجاب بوده، در توییتر نوشته است: «مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرده است که کشف ‎حجاب در انظار و معابر عمومی جرم‌انگاری شده است. مگر کسی منکر این امر بود؟ بحث بر سر اقدامات غیرقانونی مانند پیامک زدن، توقیف خودرو و پلمب مغازه‌ها و مراکز خرید است. مستند این اقدامات غیرقانونی را بیان فرمایند تا استفاده کنیم!»