به گزارش اکوایران، حسن مسلمی نایینی - رئیس جهاد دانشگاهی - طی احکامی محمدمهدی خیرجو را به عنوان سرپرست خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و همچنین نورالله نورانی را به عنوان سرپرست مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) منصوب کرد.

بدین ترتیب مهدی عرفاتی از سرپرستی خبرگزاری ایسنا و مهدی رفیعی از ریاست مرکز افکارسنجی ایسپا کنار گذاشته شدند.

مهدی عرفاتی دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت بود که اوایل تیرماه سال گذشته به سرپرستی ایسنا منصوب شد و به فاصله اندکی دست به تغییراتی در این خبرگزاری زد، اما عمر خود او در این سمت به 10 ماه هم نکشید و برکنار شد.

محمدمهدی خیرجو که به عنوان سرپرست جدید ایسنا منصوب شده، سابقه مدیریت مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی و مدیریت فضای مجازی در خبرگزاری فارس را در کارنامه دارد.

در حکم رئیس جهاد دانشگاهی برای انتصاب سرپرست جدید ایسنا، خطاب به محمدمهدی خیرجو آمده است: «خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به عنوان یک رسانه‌ حرفه‌ای و پیشرو، یکی از سرمایه‌های ارزشمند کشور و جهاددانشگاهی است. با توجه به لزوم نوآوری، ارتقا و توسعه در این رسانه و عطف به تجربیات و توانمندی‌های جنابعالی، شما را به عنوان «سرپرست خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا و عضو هیات مدیره» منصوب می‌کنم.

لازم است برای نیل به اهداف عالی این رسانه ماموریت های زیر مورد توجه ویژه قرار گیرد:

- برنامه‌ریزی و تلاش برای ارتقاء کیفیت و کمیت تولید خبر و محتوا با توجه به سه اصل خوب، مفید و امید بخش بودن

- بهینه‌سازی و ارتقاء ساختار و مدیریت برای نظارت بر سلامت و صحت اخبار و محتوا در حین توجه به سرعت انتشار و استقلال رسانه

- توجه ویژه و برنامه‌ریزی برای ایجاد و توسعه نوآوری رسانه‌ای و استفاده از فناوری‌های جدید نرم و فرهنگی برای رویش و زایش مجموعه‌های جدید در خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

- همراهی و هم‌افزایی رسانه‌ای برای رشد و بالندگی رکن مولود انقلاب «جهاددانشگاهی» و جریان‌سازی دستاوردهای علمی - فرهنگی، فناوری و نوآوری

- تشکیل هدفمند و منظم جلسات هیات مدیره و تدوین سند برنامه راهبردی و ارزیابی شاخص‌های رشد و توسعه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)»

در خبر جهاد دانشگاهی درباره سوابق کاری خیرجو این موارد ذکر شده است: رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی، عضو کمیته عالی حرم مطهر رضوی، رئیس هیات مدیره موسسه فرهنگی قدس (روزنامه قدس)، مدیر موسسه رسانه‌های نوین آستان قدس رضوی، عضو شورای مشورتی هیات ارزیابی سیاست‌های کلی نظام، مدیرکل فضای مجازی خبرگزاری فارس و عضو شورای سردبیری هفته‌نامه عدالت و سیاست.

رئیس جهاد دانشگاهی در حکم دیگری سرپرست جدید ایسپا را منصوب کرد.

حسن مسلمی نائینی در حکمی «نورالله نورانی» را به عنوان سرپرست مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) منصوب کرد.

نورالله نورانی سابقه فعالیت در بسیج دانشجویی دانشگاه تهران را در کارنامه خود دارد.