به گزارش اکوایران، علی جدی - نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس - با اشاره به آخرین وضعیت استیضاح سید رضا فاطمی امین - وزیر صمت - گفت: تعداد ۲۲ نفر از استیضاح‌کنندگان وزیر صمت پیش از اعلام وصول استیضاح، امضای خود را پس گرفتند که طبق آیین‌نامه باید تعداد امضاها در زمان اعلام وصول کاسته می‌شد.

این نماینده مجلس به ایرنا گفت که ۱۵ نفر از ۲۲ نفری که از استیضاح وزیر صنعت انصراف داده بودند، انصراف خود را در سامانه مجلس نیز به ثبت رسانده بودند.

به گفته نایب رئیس کمیسیون صنایع، با وجود انصراف تعداد قابل توجهی از نمایندگان، هیات رئیسه مجلس استیضاح وزیر صنعت معدن و تجارت را با ۴۰ امضا اعلام وصول کرده اما به گفته این نماینده مجلس، استیضاح با ۱۸ امضا اعلام وصول می‌شد؛ صمن اینکه اعلام وصول طرح استیضاح مربوط به چند روز قبل است و قانونا امکان انصراف بعد از آن وجود ندارد.

به نظر می‌رسد درخواست پس گرفتن برخی از امضاها و این نوع اعلام نماینده مجلس به خبرگزاری دولت، در راستای تلاش‌های روزهای اخیر برای منصرف کردن مجلسی‌ها از استیضاح وزیر صمت باشد. در هر حال طبق قانون حتی با 18 امضا هم استیضاح وزیر باید اعلام وصول می‌شد، ضمن اینکه به اذعان همین نماینده مجلس، 7 نفر از انصراف‌دهندگان موضع جدید خود مبنی بر انصراف را در سامانه مجلس ثبت هم نکرده بودند.

در چند روز گذشته، استیضاح وزیر صمت برای دومین در حالی اعلام وصول شد که علی بهادری جهرمی - سخنگوی دولت - گفت که دولت قصد تغییر در وزارت صمت را ندارد. همچنین، فاطمی امین روز چهارشنبه، 30 فرودین ماه، از تصویب لایحه دو فوریتی واردات خودروهای کارکرده در دولت خبر داد. برخی دلیل تصویب این لایحه را - که از برنامه‌های نمایندگان مجلس برای اصلاح وضعیت حاکم بر بازار خودرو بود - تلاش برای بدست آوردن دل پارلمانی‌ها توسط وزیر صمت می‌دادند.