به گزارش اکوایران، روح‌الله سلگی - معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران - در این رابطه گفت: متاسفانه در جریان این واقعه که صبح امروز رخ داد، آیت‌الله سلیمانی جان باخت.

وی با اشاره به دستگیری ضارب توسط دستگاه‌های امنیتی، افزود: جزئیات واقعه بزودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

با وجود اینکه هنوز جزئیات بیشتری از این رویداد منتشر نشده، معاون استاندار مازندران از عبارت «ترور» برای این قتل استفاده کرده و گفته است: این ترور در محدوده میدان شهربانی بابلسر به ضرب گلوله انجام شد.

بررسی تقصیر احتمالی ماموران پلیس در حوادث اخیر فنوج

به گزارش اکوایران، امروز همچنین معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان از صدور دستور ویژه فرمانده انتظامی این استان برای بررسی «حادثه تصادف فوتی دو موتورسیکلت‌سوار در حوالی میدان منابع طبیعی شهرستان فنوج خبر داد.»

در خبرهایی که در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، دلیل این درگیری که گفته شده با تیراندازی هم همراه بوده، اعتراضات عنوان شده است. برخی منابع غیررسمی هم نوشته‌اند که ماموران انتظامی دو موتورسیکلت‌سوار را زیر گرفته‌اند. سرهنگ علی رحیمی اما در رابطه با این رویداد گفته است: شامگاه سه‌شنبه به دنبال برخورد دو دستگاه موتورسیکلت با یکدیگر در حوالی میدان منابع طبیعی شهرستان فنوج که منجر به فوت یک نفر و مجروحیت دو نفر دیگر شد، گشت پلیس در محل حادثه حاضر شد. با حضور ماموران پلیس در صحنه، عده‌ای با طرح شائبه بروز حادثه بر اثر برخورد خودروی انتظامی با موتورسیکلت‌سواران جو را متشنج کردند.

وی افزود: برابر دستور سردار جلیلیان - فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان - به منظور بررسی نقش یا عدم نقش ماموران در بروز این حادثه تیم‌هایی از کارشناسان انتظامی استان مامور به رسیدگی به حادثه و اعزام شدند که در اسرع وقت نتیجه را اعلام و در صورت تقصیر ماموران با آنان طبق مقررات و قوانین برخورد خواهد شد.

سرهنگ رحیمی البته به بروز برخی اعتراضات در جریان این رویداد اذعان کرده، اما از آن با عنوان «اقدامات اعتراضی تعدادی از بستگان صدمه‌دیدگان حادثه در مقابل یکی از مقرهای انتظامی» یاد کرده و گفته که «اوضاع کنونی آرام و عادی است.»