به گزارش اکوایران، جلسه بررسی تقاضای استیضاح وزیر صمت در حالی فردا در دستور کار مجلس قرار دارد که در چند روز گذشته، برخی نمایندگان مدعی شدند که سیدرضا فاطمی امین - وزیر صمت - در جریان استیضاح قبلی خود به تعدادی از بهارستانی‌ها خودرو داده است؛ ادعایی که به سرعت از سوی دولت و البته سخنگوی هیأت رئیسه مجلس تکذیب شد و وزیر صمت هم در نامه‌ای به دادستان کل کشور خواهان رسیدگی به این ادعا شد. 

پیمودن مسیر حق و ‎عدالت پرمخاطره خواهد بود

در همین راستا، احمد علیرضا‌بیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی که واگذاری خودروهای شاسی بلند به نمایندگان مجلس از سوی وزارت صمت را رسانه‌ای کرده بود در توئیتی با هشتگ «عدالت» نوشت: «به فضل الهی 10:30 صبح در دادستانی کل و‌ ساعت 12:30 در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان پاسخگو خواهم بود. می‌دانم پیمودن مسیر حق و ‎عدالت پرمخاطره و آکنده از مشقت خواهد بود.»

از سوی دیگر سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم فلاورجان هم امروز در توئیتی نوشت: «استیضاح وزیر صمت قطعی است. فضاسازی وسیع ارتش سایبری و متشنج کردن جو تاثیری ندارد. پرده‌ها کنار رفته و حقیقت آشکار است. عین آبان سال گذشته لشکر معاونین و مدیرات وزرات خانه با ماموریت ویژه راهی استان‌ها شده و لابی می‌کنند. آیا همین اقدامات دلیل قطعی بر عزل وزیر صمت نیست؟»

اگر چه ماجراهای لابی دولت با نمایندگان مجلس مسبوق به سابقه بوده اما در چند روز گذشته فضای رسانه‌ای و سیاسی کشور تحت تاثیر ادعای رشوه خودرویی وزیر صمت قرار گرفته است و باید دید آیا فردا وزیر صمت می‌تواند رای اعتماد دوباره مجلسی‌ها را به دست آورد یا خیر.