از سوی دیگر اگر تصمیم رضایی برای حضور در انتخابات مجلس دوازدهم عملیاتی شود، عمر دولت ابراهیم رئیسی به نیمه نرسیده، ترکیب نیمی از تیم اقتصادی‌اش تغییر می‌کند.

رضایی که شهریور ۱۴۰۰ در یک حکمی از ابراهیم رئیسی سه پست دریافت کرد، حدود ۸ ماه بعد با ابلاغیه محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور از «کمیسیون اقتصادی دولت» کنار رفت.

در بیش از یک سال و نیمی که از آغاز به کار دولت رئیسی می‌گذرد، جایگاه رضایی به عنوان «معاونت اقتصادی رئیس‌جمهور» پررنگ نبوده و بسیاری آن را «تشریفاتی» می‌خوانند و از حاشیه‌نشین بودن رضایی در دولت رئیسی می‌گویند.

محسن رضایی که تا امروز همواره در پست‌های مختلف منصوب شده، تاکنون ۵ بار بخت خود را برای رسیدن به کرسی‌های وابسته به انتخابات آزموده است. ۴ بار در سال‌های ۸۴، ۸۸، ۹۲ و ۱۴۰۰ برای ریاست جمهوری و یک بار برای مجلس. 

او که رکورددار حضور در میدان انتخابات ریاست جمهوری است، یک بار هم برای انتخابات مجلس ششم وارد میدان شد که شکست خورد و به پارلمان نرسید. اگر شنیده‌های اخیر به واقعیت برسد، رضایی برای ششمین‌بار رخت انتخابات به تن می‌کند تا برای بار دوم بخت خود را در انتخابات مجلس بیازماید.