به گزارش اکوایران، نمایندگان در جلسه علنی امروز سه‌شنبه 19 اردیبهشت ماه مجلس، در جریان رسیدگی به تقاضای دو فوریت طرح اصلاح بند ک تبصره (1) قانون بودجه سال 1402 کل کشور با 180 رأی موافق، 24 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 221 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

سیدکاظم دلخوش اباتری به عنوان متقاضی دو فوریت اصلاح این بند از قانون بودجه 1402 گفت: اعتقاد ما بر این بود که مصوبه سازمان برنامه و بودجه در لایحه بودجه اجرایی خواهد شد اما مصوبه سازمان برای شهرها و روستاها، همچنین راه‌های اصلی آسفالت و قیر نمی‌شود از این رو خواستار مصوبه مجلس هستیم.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق قانون 20 هزار میلیارد تومان برای قیر رایگان در نظر گرفته شد که یا باید نقداً پرداخت شود یا بر اساس بند (ب) و (ی) قانون بودجه 1402 صورت گیرد. با این شرایط قیمت قیر در سال جدید در هر تن 20 میلیون تومان خواهد شد، با اصلاح بند (ک) و مقداری ویرایش 20 هزار میلیارد برای قیر در نظر گرفته شده است که در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد.

دلخوش تأکید کرد: اصلاح بند (ک) برای کشور قیر و آسفالت می‌شود و مازاد آن در اختیار پالایشگاه شرکت ملی نفت ایران وجود دارد.