به گزارش اکوایران، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه پنج روز قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی، گفت که دولت ترکیه حقوق کارکنان خود را 45 درصد افزایش می‌دهد.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اردوغان در رقابت تنگاتنگی با کمال قلیچداراوغلو، نامزد اصلی ریاست جمهوری اپوزیسیون قرار دارد.

بنابر گزارش الجزیره، اردوغان روز سه شنبه در نشستی در آنکارا که در آن حقوق اقتصادی و اجتماعی کارکنان دولتی مورد بحث بود، افزایش دستمزد را اعلام کرد.

بر اساس بیانیه‌ای که در سایت دولت منتشر شده است، رئیس‌جمهور گفت: «دستمزدها را 45 درصد افزایش می‌دهیم و به این صورت، کمترین دستمزد کارکنان دولتی را به 15،000 لیر (768 دلار در ماه) افزایش می‌دهیم.»

اردوغان افزود که به تلاش خود برای افزایش دستمزد و مستمری کارمندان دولت ادامه خواهد داد.

اقتصاد ترکیه یکی از موضوعات کلیدی برای انتخابات روز یکشنبه است. کاهش غیرمتعارف نرخ بهره که اردوغان به دنبال آن بود، باعث کاهش ارزش لیر ترکیه در اواخر سال 2021 شد و تورم را در سال گذشته به اوج 24 ساله خود یعنی 85.5 درصد رساند.

دشواری‌های اقتصادی ترکیه که پس از زلزله‌های ویرانگر این کشور در ماه فوریه، تشدید شده است، ضربه بزرگی به مبارزات انتخاباتی اردوغان برای انتخاب مجدد بوده است.

رئیس‌جمهوری که 20 سال رهبری ترکیه را برعهده داشته است، با وعده کاهش نرخ بهره به عنوان راهی برای مقابله با بحران اقتصادی، مبارزات انتخاباتی خود را آغاز کرد. او همچنین قول داده است که تورم را تک رقمی کند و رشد اقتصادی را تقویت کند.