به گزارش اکوایران، سه روز قبل مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران با اشاره به وضعیت سلامت روحی و روانی فردی که متهم به قتل عضو پیشین مجلس خبرگان رهبری است، گفته بود تاکنون هیچ اظهارنظر رسمی و قطعی در این باره اعلام نشده و نتیجه معاینات متعاقبا اعلام خواهد شد.

حالا رئیس کل دادگستری استان مازندران از قطعی شدن این نتایج خبر داده و گفته کیفرخواست ضاربِ عباسعلی سلیمانی صادر شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری اظهار کرد: سلامت روحی متهم در حین ارتکاب جرم طبق نظریه کمیسیون پزشکی قانونی به تأیید رسیده است.

وی افزود: در پی شهادت آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در تاریخ ششم اردیبهشت با سلاح گرم در بابلسر، پرونده با دستور ویژه رئیس قوه قضائیه، پیگیری امر در دادگستری کل استان و همراهی ضابطین مرتبط در مسیر رسیدگی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان مازندران ادامه داد: ظرف مدت ۱۷ روز با اخذ شکایت اولیاء دم، ضمن تشکیل پرونده شخصیت و بازسازی صحنه جرم، نسبت به اخذ نظریه پزشکی قانونی در خصوص سلامت روحی متهم در حین ارتکاب جرم اقدام شد که نظریه صادره بدوی از سوی متهم و وکیل تسخیری وى مورد اعتراض قرار گرفت.

اکبری با اشاره به اخذ نظریه کمیسیون پزشکی قانونی در تأیید نظریه بدوی دایر بر سلامت روحی متهم حین ارتکاب جرم، اظهار کرد: با اخذ اخرین دفاع از متهم، تصمیم نهایی در تاریخ بیست و سوم اردیبهشت دایر بر جلب دارسی اتخاذ و کیفرخواست پرونده صادر شد.