به گزارش اکوایران، به گفته مقامات محلی، سرهنگ اولگ پچویستی شبانه و در پی حمله یک گروه ناشناس در پست فرماندهی خود در سوریه کشته شد.

به نوشته نشریه نیوزویک،‌ مرگ پچویستی ۴۹ساله توسط اداره منطقه پودپوروژسکی روسیه در منطقه لنینگراد، محل تولد وی اعلام شد. یک صفحه در شبکه اجتماعی وی‌کِی (VK) خبر داد که او پس از حمله مستقیم یک گروه خراب‌کار به پست فرماندهی در سوریه کشته شد.

روسیه از سال ۲۰۱۵ و چهار سال پس از شروع جنگ داخلی سوریه، حضور نظامی قابل توجهی در این کشور داشته است؛ اما در ماه‌های اخیر با کاهش نیروهای خود در این منطقه، نیروهای باتجربه را برای جنگ در اوکراین منتقل کرده است. بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه برای مبارزه با شورشیان و حفظ قدرت به نیروهای ولادیمیر پوتین و سایر نیروهای خارجی تکیه کرده است.

اداره منطقه پودپوروژسکی گفت که پچویستی در شب ۲۶ می و در حین انجام‌وظیفه فرماندهی در سوریه کشته شد. در این بیانیه آمده است که این سرهنگ از سال ۲۰۲۰ ریاست یگان‌های نیروهای ویژه در مدرسه فرماندهی عالی هوابرد گارد ریازان متعلق به وزارت دفاع روسیه را بر عهده داشت.

او در سال ۲۰۰۶ از آکادمی تسلیحات ترکیبی نیروهای مسلح فدراسیون روسیه در مسکو فارغ‌التحصیل شد. پچویستی همچنین در جمهوری چچن روسیه، منطقه جداشده گرجستان اوستیای جنوبی و سوریه خدمت کرد. در این بیانیه آمد: «از دسامبر ۲۰۲۲، او وظایف ویژه‌ای را در جمهوری عربی سوریه برعهده داشت. در شب ۲۶ می ۲۰۲۳، او در حین انجام‌وظیفه جان باخت. اولگ ویکتورویچ از احترام زیردستانش برخوردار بود».

اداره پودپوروژسکی افزود: «ما به خانواده و دوستان ویکتورویچ صمیمانه تسلیت می‌گوییم. یاد و خاطره درخشان او برای همیشه در قلب ما باقی خواهد ماند».

وزارت دفاع روسیه در مورد گزارش‌های مربوط به کشته‌شدن پچویستی اظهارنظری نکرده است.