به گزارش اکوایران؛ امروز سرانجام پس از حدود دو هفته که عباس علی‌آبادی به عنوان گزینه نهایی دولت برای وزارت صمت معرفی شده بود، رسما به مجلس معرفی و نامه رئیس‌جمهور به رئیس مجلس در این رابطه از سوی هیأت رئیس مجلس اعلام وصول شد.

او که اکنون رئیس مپنا است، پس از تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت، می‌تواند آخرین وزیر صمت باشد.

در همین زمینه، احمد نادری عضو هیأت رئیسه در  نشست علنی امروز مجلس، نامه معرفی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به مجلس را قرائت کرده که اکثریت اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس پس از بررسی صلاحیت، سوابق و برنامه‌های علی‌آبادی با برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت موافقت کردند.

مصطفی طاهری درباره نشست امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس با حضور عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت اظهار کرده که اعضای کمیسیون در این نشست پس از استماع سوابق مدیریتی و برنامه‌های عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، دغدغه‌های خود و مسائل حوزه صنعت، معدن و تجارت را بیان کردند.

به گفته رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، وزیر پیشنهادی صمت درباره موضوع خودرو معتقد بود که باید به سمت خودروهای برقی و هیبریدی برویم و در بسیاری از کشورها، خودروهای بنزینی یا با سوخت فسیلی شماره‌گذاری نمی‌شود، همچنین علی‌آبادی بر ساماندهی و واگذاری خودرو به بخش خصوصی و کاهش دخالت‌های دولت در این حوزه تاکید کرد.

طبق اعلام ایرنا، طاهری گفته که در نهایت اعضای کمیسیون پس از جمع‌بندی صورت گرفته از مباحث مطرح شده از سوی وزیر پیشنهادی صمت، نسبت به صلاحیت، سوابق و برنامه‌های علی‌آبادی رأی دادند که حدود ۸۸ درصد از اعضای حاضر در جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن با صلاحیت، سوابق و برنامه‌های پیشنهادی وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت موافقت کردند.