به گزارش اکوایران، مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد: محمدصادق اکبری - رئیس کل دادگستری استان مازندران - با اشاره به صدور حکم قاتل عباسعلی سلیمانی (نماینده اسبق خبرگان و نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و کاشان، که در بابلسر به قتل رسید) گفت: با صدور رای از سوی شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان مازندران، قاتل آیت‌الله سلیمانی به اتهام مباشرت در قتل عمد، به قصاص نفس محکوم شد.

وی ادامه داد: با توجه به اقاریر صریح متهم در مراحل مختلف رسیدگی و نیز نتایج حاصله از جمیع تحقیقات انجام گرفته، ارتکاب جرم مزبور توسط مشارالیه از سوی دادگاه بدوی رسیدگی کننده، احراز شد. رای صادره پس از قطعیت و نیز انجام تشریفات قانونی قابل اجرا خواهد بود.

عباسعلی سلیمانی- نماینده اسبق خبرگان و نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و کاشان - در تاریخ ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ در محل بانک ملی مرکزی شهرستان بابلسر به ضرب گلوله نگهبان بانک درگذشت. با دستور ویژه رئیس قوه قضائیه و پیگیری دستگاه قضایی استان، پرونده قضایی برای متهم تشکیل و نامبرده با صدور قرار بازداشت موقت، روانه زندان شد.

با انجام تحقیقات توسط ضابطین و گزارش رسمی پزشکی قانونی، کیفرخواست پرونده در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بابلسر صادر شد.