به گزارش اکوایران، دو مقام اسرائیلی به آکسیوس گفتند، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه در حاشیه نشست وزرای دفاع ناتو در بروکسل با همتای اسرائیلی خود، یوآو گالانت دیدار خواهد کرد تا درباره ایران گفتگو کند.

دولت بایدن در حال انجام مذاکره غیرمستقیم با ایران درباره چیزی است که نتانیاهو آن را «توافق کوچک» یا «تفاهم» احتمالی در مورد برنامه هسته‌ای تهران می‌خواند. اسرائیل با هرگونه توافق جدید با ایران مخالف است. یک مقام دفاعی اسرائیل گفت: «دیدار درباره ایران، ایران و ایران خواهد بود.» پنتاگون از اظهار نظر خودداری کرد.

ایالات متحده و اسرائیل در چند سال گذشته همکاری نظامی خود را تقویت کرده‌اند و در تلاش برای بازدارندگی ایران در خاورمیانه به دنبال افزایش قدرت خود در خاورمیانه بوده‌اند.

پنتاگون اخیراً پیشنهاد داده است که وزارت دفاع اسرائیل و ارتش ایالات متحده برنامه ریزی نظامی مشترک برای مقابله با تهدیدات ایران را آغاز کنند. مقامات اسرائیلی گفتند که انتظار‌ می‌رود این پیشنهاد بخشی از گفتگو بین گالانت و آستین در بروکسل باشد.

همچنین انتظار می‌رود گالانت بار دیگر از ایالات متحده بخواهد که تحویل چهار هواپیمای سوخت‌رسان KC-46 را که اسرائیل در سال گذشته خریداری کرده بود، تسریع بخشد. اسرائیل می‌گوید که به سوخت‌رسان‌ها نیاز دارد تا برای حمله نظامی احتمالی به تاسیسات هسته‌ای ایران آماده شود.

از زمان تشکیل کابینه جدید اسرائیل، گالانت به یک واسطه کلیدی با دولت بایدن در مورد مجموعه‌ای از موضوعات فراتر از امنیت تبدیل شده است. آستین و گالانت در شش ماه گذشته پنج بار تلفنی صحبت کردند و یک بار هم حضوری ملاقات کردند.

نشست مورد انتظار روز پنجشنبه در بروکسل برگزار خواهد شد، زیرا نتانیاهو –که هنوز به کاخ سفید دعوت نشده است- به وزیران خود اجازه نداده است برای دیدار با مقامات دولت بایدن به واشنگتن دی سی بروند.