به گزارش اکوایران، در شرایطی که علی باقری‌کنی، معاون وزارت خارجه جمهوری اسلامی و مذاکره‌کننده ارشد در مذاکرات اتمی تهران با قدرت‌های بزرگ در سفر قطر و عمان حضور دارد، یک خبرنگار غربی که اخبار و مسائل مربوط به مناقشه هسته‌ای ایران را از نزدیک دنبال می‌کند مدعی شد که دیپلمات بلندپایه ایرانی با انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرده است.

استفانی لیختن‌اشتاین، در حساب کاربری توئیتر خود نوشته: «به من گفته شده که انریکه مورا و باقری کنی معاون وزیر امور خارجه ایران عصر امروز و فردا در دوحه دیدار می کنند. به نظر می‌رسد که مذاکرات عمدتاً بر حمایت نظامی [ادعایی] ایران از جنگ روسیه علیه اوکراین و هم‌چنین پرونده هسته‌ای و زندانیان [دوتابعیتی] متمرکز است».

به نوشته لیختن‌اشتاین: «به من گفته شده که این دیدار تلاش دیگری برای کمک به کاهش تنش است. این دو مقام در جریان مذاکرات وین روابط خوبی با یکدیگر ایجاد کرده‌اند و از زمانی که مذاکرات برای احیای برجام در سپتامبر گذشته قطع شد، کانال‌ها از جمله از طریق ملاقات‌های شخصی را باز نگه داشته‌اند». او افزود: «مورا همچنین در حال انجام رایزنی‌های دوجانبه با مقامات ارشد قطر در مورد مسائل دیگر است».

20230620_230235