به گزارش اکوایران، سیدمحمد حسینی - معاون پارلمانی رئیس‌جمهور - با اشاره به برخی اخبار درمورد جمع‌آوری امضا توسط نمایندگان مجلس برای استیضاح وزیر کشور، گفت که اصلا موضوع 200 امضا در کار نیست.

وی با اشاره به اعتراضات نمایندگان به بخشنامه ستاد انتخابات کشور، به ایسنا گفت: این موضوع برای برخی از نمایندگان این انگیزه را ایجاد کرد تا موضوع استیضاح به جریان ‌بیفتد.

حسینی افزود: پس از اقدام وزیر کشور برای لغو 4 ماده از بخشنامه ستاد انتخابات کشور که اعتراض نمایندگان را به همراه داشت، دیگر بحث جدیدی رخ نداده است که استیضاح انجام شود. امیدوارم نمایندگان از اقدام و توضیحات وزیر کشور قانع شده باشند.

وی با اشاره به پیگیری‌های دولت درباره استیضاح وزیر کشور بیان کرد: براساس پیگیری‌هایی که از سامانه داخلی مجلس و همچنین پرس‌وجویی که از برخی نمایندگان داشتم، 200 امضا برای استیضاح ثبت نشده است. من نمی‌دانم استیضاح منتفی شده یا نه، ولی اعلام وصول نشده است.

در چند روز گذشته، ابلاغیه معاون سیاسی وزیر کشور به استانداری‌ها و فرمانداری‌ها مبنی بر عدم ورود نمایندگان در امور اجرایی با اعتراض تند نمایندگان مجلس مواجه شد. در این میان، برخی رسانه‌ها از جمع‌آوری 200 امضا برای استیضاح احمد وحیدی، وزیر کشور خبر دادند و علت آن را فشار بیشتر برای برکناری معاون سیاسی وزیر اعلام کردند.

مجتبی یوسفی - عضو هیات رئیسه مجلس - در این باره گفت که درخصوص استیضاح وزیر کشور این تقاضا هنوز در مرحله جمع‌آوری امضا قرار دارد و فعلا به هیات رئیسه ارسال نشده است، اما تعداد زیادی از نمایندگان استیضاح را امضا کرده‌اند.