به گزارش اکوایران، رهبر گروه  واگنر گفت که حرکت به سمت مسکو برای جلوگیری از خونریزی متوقف شد.

بنا بر گزارش الجزیره، یوگنی پریگوژین، رئیس گروه مزدور واگنر گفت که به مزدوران خود دستور داده که حرکت خود را به سمت مسکو متوقف کنند تا از «ریختن خون روس‌ها» جلوگیری کنند.

پریگوژین گفت در حالی که افرادش فقط 200 کیلومتر با مسکو فاصله دارند، او روز شنبه تصمیم گرفت برای جلوگیری از کشتار روس‌ها، آن‌ها را به عقب برگرداند: «ما نیروهای‌مان را برگردانده و به سمت پادگان‌ها بازمی‌گردیم».

اظهارات پریگوژین در یک پیام صوتی پس از آن بیان شد که الکساندر لوکاشنکو، رهبر بلاروس گفت که با رئیس این گروه مزدور برای توقف حرکت نیروها مذاکره کرده است. دفتر رئیس‌جمهور بلاروس گفت که او پیشنهاد لوکاشنکو برای توقف پیشروی گروه واگنر و گام‌های بیشتر برای کاهش تنش‌ها را پذیرفت و افزود که حل‌وفصل پیشنهادی شامل تضمین‌های امنیتی برای سربازان واگنر است.

پریگوژین توضیح نداد که آیا کرملین به درخواست او برای برکناری وزیر دفاع سرگئی شویگو پاسخ داده است یا خیر. هیچ اظهارنظر فوری از سوی کرملین وجود نداشت.

ولادیمیر پوتین با پیشروی مزدوران شورشی واگنر  به سمت پایتخت روسیه و تصرف یک پایگاه نظامی کلیدی، با بزرگترین تهدید در برابر حکومت خود مواجه شد.

پاول فلگنهاور، تحلیلگر دفاعی روسی، به الجزیره گفته که باید دید این حادثه چگونه رخ خواهد داده است: «باید منتظر بود و دید واقعاً چه اتفاقی افتاده، باید فردا ببینیم چه کسی واقعاً به چه کسی امتیاز داده است. آتش‌بس به این راحتی برقرار نمی‌شود. هنوز زود است که همه چیز را تمام شده بدانیم. درگیری‌ها می‌تواند به راحتی در یک یا دو ساعت یا فردا آغاز شود.»