به گزارش اکوایران به نقل از الجزیره، خبر بازگشت نیروهای واگنر به پایگاه‌هایشان پس از پیشروی به سمت مسکو نشان می‌دهد که مذاکرات بسیار جدی پشت درهای بسته بین لوکاشنکو و پریگوژین انجام شده‌ است.

به گفته دانیل هاوکینز، خبرنگار الجزیره در مسکو این معامله «پریگوژین را در موقعیت ریسک و ضعف قرار می‌دهد. او در حرکت خود از روستوف به مسکو از مزیت تاکتیکی و عنصر غافلگیری برخوردار بود. بنابراین بدیهی است که برای موافقت او با این شرایط، برخی مذاکرات جدی باید پشت درهای بسته انجام می‌شد». او افزود که چنین معامله‌ای مستلزم یک عنصر اعتماد است، اعتمادی که پریگوژین به مقامات ارشد روسیه و ژنرال‌های روسی ندارد.

شایان ذکر است که لوکاشنکو (به عنوان میانجی پایان غائله) و پریگوژین هر دو متحد نزدیک پوتین هستند. لوکاشنکو از زمان استقلال بلاروس رئیس جمهور این کشور بوده است. به همین ترتیب، پریگوژین از دهه 1990 از نزدیکان پوتین بوده است، زمانی که او لقب "آشپز پوتین" را گرفت.

هم‌چنین، فرانک گاردنر، گزارشگر سیاسی-امنیتی می‌گوید تصمیم پریگوژین برای متوقف کردن حرکت نیروهایش به سمت مسکو می‌تواند نشان از این باشد که فعلا بازی یک بر صفر به نفع پوتین شده است. گاردنر می‌گوید به نظر می‌رسد یوگنی پریگوژین انتظار داشت طی ۲۴ ساعت گذشته مردم روسیه مخالف کرملین به او بیپوندند اما چنین نشد و این می‌تواند او را ناچار به پذیرفتن پیشنهاد الکساندر لوکاشنکو، رهبر بلاروس کرده باشد.

با این حال این گزارشگر امنیتی معتقد است آنچه روی داده چیزی نیست که «ولادیمیر پوتین از آن بگذرد». بنابراین تصور این که این اختلاف برطرف شده و همه چیز میان واگنر و کرملین به حالت عادی باز خواهد گشت، غیرقابل پذیرش است.