به گزارش اکوایران، وزیر دفاع روسیه، سرگئی شویگو در ویدئویی که روز دوشنبه توسط وزارت دفاع منتشر شد، در حال صحبت با افسران ارتش دیده شد. این اولین بار است که شویگو پس از شورش گروه مزدور واگنر، در انظار عمومی ظاهر شده است.

یوگنی پریگوژین، رهبر واگنر ادعا کرده بود که وزیر دفاع شخصاً دستور حمله هوایی به نیروهای او در اوکراین را داده است و اینکه قصد دارد با رفتن به مسکو عدالت را درباره او اجرا کند.

پریگوژین کنترل مقر اصلی ارتش روسیه در جنوب کشور را به دست گرفت و نیروهایی را به سمت مسکو فرستاد تا با وزیر دفاع -و متحد ولادیمیر پوتین- و همچنین والری گراسیموف، رئیس ستاد کل ارتش تسویه حساب کند.

شویگو، در کلیپی که در تلویزیون دولتی روسیه پخش شد، در حال پرواز در هواپیما به همراه یکی از همکارانش و شنیدن گزارش‌ها در یک پست فرماندهی ارتش در غرب کشور نشان داده شد.

شورش زمانی پایان یافت که کرملین اعلام کرد که اتهامات جنایی علیه شورشیان در ازای بازگشت آنها به پایگاه‌هایشان لغو می‌شود و پریگوژین به بلاروس نقل مکان می‌کند.

این گمانه زنی به سرعت در رسانه‌های اجتماعی روسیه مطرح شد مبنی بر اینکه پریگوژین ممکن است امتیازاتی در این توافق به دست آورده باشد، به ویژه تغییراتی در رهبری نظامی.

والری گراسیموف که مستقیماً فرماندهی کمپین روسیه در اوکراین را بر عهده دارد و به ندرت در انظار عمومی ظاهر می‌شود، از زمان شورش تاکنون دیده نشده است.

اما سرگئی مارکوف، مشاور سابق کرملین که همچنان به مقامات نزدیک است، گفت که ویدئوی وزارت دفاع «یک سیگنال برای همه است که شویگو همچنان در سمت خود است و احتمالا فعلاً وزیر دفاع خواهد ماند.»

مارکوف گفت: «پوتین تحت فشار یک شورشی کاری انجام نخواهد داد.»