به گزارش اکوایران، سرویس روسی مسکو تایمز به نقل از دو منبع نزدیک به وزارت دفاع که نخواستند نامشان فاش شود، گزارش داد که ژنرال سرگئی سوروویکین -معروف به «ژنرال آرماگدون»- دستگیر شده است. وزارت دفاع هنوز درباره دستگیری ادعایی سوروویکین که از روز شنبه در انظار عمومی دیده نشده است، اظهار نظری نکرده است.

یکی از منابع گفت: «مقامات از دستش ناراضی بودند. نمی‌توانم چیز بیشتر بگویم».

به گفته منبع دوم، این دستگیری به «قضیه پریگوژین» مربوط است. این منبع افزود: «ظاهراً، سوروویکین در جریان شورش طرف پریگوژین را گرفت و حالا آن‌ها او را گیر انداخته‌اند». این منبع در پاسخ به سؤالی درباره محل اختفای فعلی ژنرال گفت: «ما حتی از طریق کانال‌های داخلی خود در مورد این اطلاعات اظهار نظر نمی‌کنیم».

اوایل روز چهارشنبه، ولادیمیر رومانوف، وبلاگ‌نویس نظامی طرف‌دار جنگ گفت که سوروویکین در روز یکشنبه و یک روز پس از شکست شورش پریگوژین، بازداشت شد. رومانوف ادعا کرد که سوروویکین اکنون در بازداشتگاه لفورتوو مسکو نگهداری می‌شود.

الکسی وندیکتوف، سردبیر ایستگاه رادیویی تعطیل‌شده ایخو مسکوی در تلگرام نوشت که سروویکین سه روز است که با خانواده‌اش تماس نگرفته و محافظین او پاسخگو نیستند.

روز سه‌شنبه، نیویورک‌تایمز به نقل از مقامات آمریکایی ناشناس گزارش داد که سوروویکین از طرح شورش پریگوژین علیه رهبری نظامی روسیه اطلاع قبلی داشته است.

روز چهارشنبه، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین با رد این گزارش، آن را «گمانه‌زنی» و «شایعه‌سازی» خواند و اذعان کرد که پوتین تسلیم خواسته‌های پریگوژین برای تغییر سریع مقامات ارشد نظامی روسیه نشده است.

شورش واگنر جدی‌ترین بحران امنیتی روسیه در دهه‌های گذشته بود، تا اینکه شنبه‌شب با میانجی‌گری الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس پریگوژین موافقت کرد در ازای مصونیت در تبعید، از قدرت کناره‌گیری کند.

سوروویکین به مدت از اکتبر ۲۰۲۲ تا ژانویه ۲۰۲۳ فرماندهی نیروهای روسیه در اوکراین را برعهده داشت تا اینکه والری گراسیموف رئیس ستاد کل ارتش جایگزین وی شد.