به گزارش اکوایران، جنگنده‌های اسرائیل در بامداد روز یکشنبه، در پاسخ به حملات سوریه به اسرائیل، پذافند مناطق شمال حمص را مورد اصابت موشک‌هایشان قرار داده اند. 

براساس گزارش رسانه دولتی، اسرائیل حملات هوایی را در نزدیکی شهر حمص که تحت کنترل نیروهای دولتی است، هدف خود قرار داده است، اگرچه پدافند هوایی سوریه اکثر موشک‌ها را منهدم کرده است. 

خبرگزاری سانا (خبرگزاری جمهوری عربی سوریه) به نقل از بیانیه وزارت دفاع در بامداد روز یکشنبه گفت: موشک‌ها بر فراز بخش هایی از بیروت، پایتخت لبنان، قبل از اصابت به مناطقی در مجاورت شهر حمص دیده شدند. این خبرگزاری ابعاد خسارت را کوچک بیان کرده است. 

بنا بر گزارش خبرگزاری الجزیره، اظهارات سخنگوی ارتش اسرائیل نشان می‌دهد که در پاسخ به شلیک یکی از پدافندهای سوریه به سوی اسرائیل، جنگنده‌های این رژیم پدافند هوایی سوریه را هدف حمله خود قرار داده است.

آویچای آدرایی، سخنگوی ارتش اسرائیل گفت: جنگنده‌ها مناطق دیگری را نیز مورد حمله قرار داده‌اند. وی پیشتر در روز شنبه در تویتر اعلام کرد، موشکی که از خاک سوریه شلیک شده بود، در فراز آسمان منفجر شده است. وی همچنین افزود: این حادثه تلفات جانی نداشته است.

به نوشته الجزیره، اسرائیل در ماه‌های اخیر حملات خود را به فرودگاه‌ها و پایگاه‌های هوایی سوریه تشدید کرده است تا مانع نفوذ روزافزون ایران و متحدانش در سوریه و لبنان شود. کارشناسان نظامی اسرائیل مدعیند که هدف حملات اسرائیل کند کردن نفوذ فزاینده ایران در سوریه بوده است. نفوذ ایران در سوریه از زمان آغاز حمایت از بشار اسد در جنگ داخلی که در سال 2011 آغاز شد، افزایش یافته است.