به گزارش اکوایران، جوبایدن علاوه بر تصویر بسیار مهربانی که در انظار عمومی و در مقابل دوربین‌ها از خود نشان می‌دهد، خلق و خویی تند نیز دارد و با دستیاران و کارکنان خود با خشونت و الفاظ رکیک استفاده می‌کند که از نگاه بسیاری برای یک سیاستمدار این یک رویکرد و تصویری مثبت تلقی میشود.

عمویی مهربان یا مستبدی زورگو

به گزارش آکسیوس، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، در پشت درهای بسته، شخصیتی دارد که باعث می‌شود بسیاری از ملاقات با او اجتناب کنند. توصیه‌های بایدن همواره با کلمات و اصطلاحات رکیک همراه بوده و دستیاران فعلی و سابق بایدن شاهد طغیان‌های او بوده‌اند.

تصویر پشت پرده عصبانی او به عنوان یک مدیر و رئیس‌جمهور ایالات متحده با تصویر مهربانش در تضاد است. برخی از دستیاران بایدن معتقدند که او باید این چهره مستبد و مقدرانه خود را در انظار عمومی به نمایش بگذارد که از نگرانی رای‌دهندگان در زمینه مسن بودن وی کاسته شود. دستیاران ارشد و کارکنان در سطوح پایین‌تر در معرض خشم بایدن هستند. دستیاران بایدن درباره خشونت و عصبانیت وی باجف زینتز (مشاور رئیس جمهور و هماهنگ کننده مقابله با ویروس کرونا در کاخ سفید) در اواخر سال 2021، در بازه زمانی افزایش آمار مبتلایان به اومیکرون، صحبت کردند، گرچه این خشم موقتی بوده و وی اکنون رئیس دفتر بایدن است.

سخنگوی زینتز به خبرگزاری آکسیوس گفت : من علاقه‌ای به صحبت درباره جف و رئیس جمهور ندارم. کاخ سفید نیز از اظهار نظر خودداری کرد. کریس ویپل، نویسنده کتاب (درون کاخ سفید جو بایدن چه می‌گذرد؟) گفت: شکی نیست که خلق و خوی بایدن طبیعی است اما به اندازه بیل کلینتون عصبانی نیست.

گویی خلق و خوی بایدن همچون بازجویی‌هایی خشمگینانه است تا عصبانیت‌های نامنظمی که گفته شده است. وی زمانی با دستیارانش با خشونت برخورد می‌کند که پاسخ سوالی را نمی‌دانند و آگاه نیستند که چگونه باید رفتار کنند که برخی این رویکرد را به دقت وی گذاشته و دیگران از عنوان تخریب شخصیت استفاده کرده‌اند. 

تد کافمن، رئیس قدیمی دفتر بایدن به آکسیوس گفت روند بایدن سیاست محور است و او را به یک مدیر اجرایی قوی تبدیل کرده است. او گفت: خصلت وی به دلیل علاقه‌اش برای اخذ تصمیم درست است و بسیاری از دستیاران نیز به دلیل به چالش کشیدنشان برای تصمیم بهتر گرفتن او را دوست دارند.برخی از دستیاران بایدن استدلال می کنند که خشم های رئیس جمهور منعکس کننده انتظارات بالای او از کارکنانش است. آنها گفتند: نحوه برخورد بایدن یک مهارت خاص است که سالها طول می کشد که خشونتش برطرف یا کم‌رنگ شود. مدافعان بایدن اذعان دارند که او می تواند سرسخت باشد، اما در همین حال، او می‌تواند سخاوتمندتر و دلسوزتر از بسیاری از سیاستمداران قدرتمند باشد و مثل اعضای خانواده با کارکنانش برخورد کند و به همین دلیل است که بسیاری از دستیاران دهه ها با بایدن کار کرده اند. 

بایدن در تلاش است که این خلق و خوی تند خود را از چشم انظار عمومی پنهان کند، اما گاها از کنترلش خارج میشود. در ژانویه 2022، وی پیتر دوسی از فاکس نیوز را «پسر احمق» خطاب کرد. جف کاناتون، دستیار کارزار انتخاباتی سابق بایدن و دستیار سنا در کتاب خود با نام، چرا وال استریت برنده می شود، درباره خلق و خوی بایدن نوشته است. کاناتون نوشت که بایدن به عنوان یک سناتور یک خودکامه مصمم بود که کارکنان خود را از طریق ترس مدیریت کند. او به آکسیوس گفت :بایدن باید خوی تند خود را پنهان کند تا بتواند تصویر مهربون عمو جو را حفظ کند.