به گزارش اکوایران، دو حمله در ساعات مختلف به پل ساخت روسیه در شبه جزیره کریمه، جان پدر و مادری را گرفته و فرزندشان را زخمی کرده است. وضعیت اضطراری در منطقه اعلام ظده و مقامات هرگونه تردد بر روی این پل را ممنوع اعلام کرده‌‎اند. هیچ اظهار نظری از سوی مقامات اوکراینی صورت نگرفته است. 

وضعیت اضطراری در کریمه  

به نوشته الجزیره، با اعلام مقامات محلی، با وقوع انفجار بر روی پل ساخته روسیه که شبه جزیره کریمه را به منطقه کراسنودار روسیه متصل می کند، دو نفر کشته و یک کودک زخمی شده‌اند و وضعیت اضطراری اعلام شده است. این اعلامیه روز دوشنبه ساعاتی پس از دستور مقامات مسکو مبنی بر توقف تردد در امتداد این پل منتشر شد. 

ویاچسلاو گلادکوف ، فرماندار منطقه بلگورود در جنوب روسیه، گفت: تلفات روی پل شامل یک زوج و دخترشان است. در ویدیویی اینترنتی که منتشر شده، یک ماشین آسیب دیده ولی در حال حاضر اطلاعاتی جز زخمی شدن و فوت پدر و مادر در دست نیست. 

آکسیونوف ، فرماندار منصوب روسیه کریمه، گفت: تردد در پل کریمه پس از یک «وضعیت اضطراری» که در ستون 145 پلی که شبه جزیره را به منطقه کراسنودار روسیه متصل می‌کند، متوقف شده است. سازمان های مجری قانون و همه خدمات مربوطه در حال کار هستند ... اقدامات برای رسیدگی به این وضعیت در حال انجام است.آکسیونوف جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

خبرگزاری تاس روسیه گفت: ممکن است ترافیک قطار روی پل به دلیل "وضعیت اضطراری" در آنجا تغییر کند، در حالی که خبرگزاری دولتی ریا گفته است افسران پلیس به رانندگان هشدار می دهند که تردد کشتی در آن منطقه وجود نخواهد داشت. 

روسیه در سال 2014 کریمه را ضمیمه کشور خود کرد، اما این شبه جزیره در سطح بین المللی به عنوان بخشی از خاک اوکراین شناخته میشود. پلی که کریمه را به کراسنودار متصل می کند به عنوان یک حلقه حیاتی برای انتقال تجهیزات به سربازان روسی در اوکراین، شناخته می‌شود.

پل جاده و راه آهن 19 کیلومتری بر اثر انفجاری در اکتبر گذشته در حمله ای که کرملین اعلام کرد توسط نیروهای امنیتی اوکراین سازماندهی شده بود، آسیب دیده بود. اوکراین ماه‌ها بعد به طور غیرمستقیم به این حمله اعتراف کرد.

آکسیونوف و ونیامین کندراتیف، فرماندار منطقه کراسنودار، گفتند: ستاد عملیاتی را در این مناطق برای رسیدگی به وضعیت اضطراری روی پل ایجاد کردند. اداره شبه جزیره تحت حمایت روسیه گفت: کریمه تمام ذخایر لازم را در اختیار دارد اما از ساکنان آن خواست از پل برای رفت‌و آمد خود استفاده نکنند.